2010. augusztus 31-én került sor a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetségének szervezésében az INFOhajó nevű konferenciára.
A nyitó előadást Tekler Vilmos, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium E-Közigazgatási Helyettes Államtitkárság vezetője tartotta Mintaállam, államminták – A közigazgatási szolgáltatások fejlesztési irányai címmel. Ismertette a kormányzat elképzeléseit a szolgáltató államról, valamint azokat a sarokpontokat, melyek ennek a koncepciónak a megteremtéséhez szükségesek. Az elképzelést egy piramissal szemléltette, melynek a csúcsán az ügyfélközpontúság áll, melyet a szolgáltatási szemlélet, valamint az elektronikus közigazgatás egyszerű és korszerű belső működése támaszt alá. A helyettes államtitkár hangsúlyozta: a szolgáltató államnak – bár csak közvetve – hatása lehet a gazdaság egészére is, mivel az egyszerűsített, „egyablakos” ügyintézés, a a vállalkozások számára biztosított egyszerűbb és teljesíthető feltételek, a gazdasági bürokrácia csökkentése stb. mind a vállalkozás élénkítés irányába hatnak, és így az új munkahelyek megteremésében is szerepet játszhatnak. Hasonló körbe sorolta Tekler Vilmos a hálózatalapú munkavégzés lehetőségét is elősegítő szabályozási és igazgatási környezet kialakítását.
Szó volt még az informatika kockázatok kezeléséről, valamint az informatikai terület vezetéséről. Érdemes egy gondolatot itt kiemelni, mert megváltoztatva a megváltoztatandókat, de a közigazgatási informatika területén is érvényes gondolatot fogalmaz meg: A sikeres informatikai vezetőnek nem is a technikai kompetenciái a legfontosabbak, hanem a hatékony kommunikációs és a jó üzleti érzék, hogy meg tudja győzni a cég vezetőit az informatika stratégiai fontosságáról és az üzletre gyakorolt pozitív hatásáról. A bizonyításul felhozott adatok (a McKinsey cég négy évvel ezelőtti felméréséből) megtalálhatók a hivatkozott weblapon.
Forrás:
Konferencia mozgásban – VISZ INFOhajó 2010, Computerworld, 2010. szeptember 3.