Skip to main content
politikai informatika

1,8 millió regisztrált magyar felhasználója van a Facebook-nak

Szerző: 2010. szeptember 20.No Comments

A Facebook diadalmas fejlődése egyenlőre megállíthatatlannak tűnik. Az Egyesült Államokban augusztusban a Facebook már legyőzte a Google-t, látogatói 41,1 millió percet töltöttek a helyen, míg ez az érték a Google esetében 39,8 millió perc. A tendencia Magyarországon is érvényesül, amit még külön elősegít az, hogy egy nagy szolgáltató ingyen biztosítja mobil internetes ügyfeleinek a Facebook elérését.

“A nem hivatalos statisztikák szerint a Facebookra eddig valamivel több, mint 1,8 millió magyar regisztrált, és a Google adataiból az is kiderül, hogy a közösségi szájtnak jelenleg valamivel több, mint egymillió havi egyedi magyar látogatója van…A Facebookot leszámítva a többi top magyar szájtnál nem látszik érdemleges növekedés. Sőt, pár nagyobb szájt, így például a MyVIP vagy a Startlap kifejezetten gyengélkedni látszik. Az Index és az Origo pedig tartja a januári látogatottsági mutatóit. Vagyis a két vezető hírportál érdemben nem tudta bővíteni olvasói bázisát az év első három negyedévében. Parlamenti választás, foci vébé ide vagy oda.”

Érdemes végiggondolni, hogy mit jelentenek ezek a számok, amelyek csak növekedni fognak. Az Internet fejlődése drámai csökkenti a politikai/társadalmi szervezkedés tranzakciós költségeit (ez utóbbit általánosan értve). Azaz, az ahhoz szükséges erőforrásokat, hogy néhány ember közös akaratából sok ember közös akarata legyen. A milliós összekapcsolódó felhasználói tömeg, a Facebook nyújtotta lehetőségek azt jelentik, hogy ha van ügy, ami közös cselekvést kíván, ha van szándék és tehetség a szervezésre, akkor az “eszköz” készen áll. A politika nagyon meg fog változni. A Facebook tömeges elterjedtsége, technikailag jól megalapozott lehetőségei miatt válik ki (összevetve például az iwiw.hu-val), és természetesen nem hátrány, hogy magyarul is elérhető. Fejlettebb országokban számos más, az online együttműködést támogató eszköz elérhetősége csak fokozza ezt a hatást, de már a Facebook maga is megváltoztatja a játékszabályokat. Minden politikai/társadalmi erőnek ezzel a fejleménnyel számolva kell alakítania terveit.

Forrás:
A Facebookot Magyarországon sem lehet megállítani, Webisztán blog, 2010. szeptember 13. (további grafikonokkal)
Lásd még:
Ingyen Facebook Magyarországon, Mobilport, 2010. május 19.
Facebook Overtakes Google As Top Online Destination, InformationWeek, 2010. szeptember 10.