„A Finnováció 2010 konferencián a hazai pénzügyi szakma színe-java képviseltette magát, és a modern banki módszerekről tartott előadások szakértői a legújabb nemzetközi trendek mellett erős kontraszttal beszéltek a hazai helyzetről.
A hazai, 14 év fölötti lakosság 8 és fél milliójából közel 3,6 millió az, aki legalább havi egy órát tölt az interneten, közülük is mindössze 1,1 millióan vásároltak bármit internetes módszerrel 2009-ben a GKIeNET felmérése szerint. Ráadásul az internetes vásárlók közül is a legrosszabb arányt az online bankolók adják: az internetezőknek 40 százaléka használt valaha (legalább egyszer) ilyen szolgáltatást, gyakran azonban jóval kevesebben élnek ilyesmivel, alig 20 százalékuk.
A felmérések szerint a rossz arány legfőképpen a bizalom hiányának és a kevés információnak tudható be. Még mindig az a biztos, amit kézben foghatunk: ez a tévhit élteti még mindig a sárga befizetési csekket és emiatt kígyóznak még mindig sorok a postahivatalokban. Az online banki megoldásokkal kapcsolatban a legnagyobb ellenérzést még mindig a biztonság miatti kételkedés, valamint a használat „bonyolultsága” váltja ki. A legnagyobb lehetőség a banki informatika számára pont a még át nem térítettek hatalmas száma: oktatással, bizalomépítéssel és könnyen átlátható, egyszerűen kezelhető, vonzó megoldásokkal kell őket ráébreszteni arra, hogy több téren is jobban járnak az online bankolással.”
Forrás:
Nem szeret netbankolni a magyar, Bátky Zoltán, Bitport, 2010. november 10.