„A Visual Networking Index (VNI) jelentésébe idén az került, hogy a Cisco szerint négy év múlva a jelenlegi internetes adatforgalom – elsősorban a különféle típusú videós tartalmak terjedésének következtében – a négyszeresére hízik. Az adatok egy év alatt ugyanis 45 százalékos bővülést mutattak (így az már 176 exabájtra rúg); idén már nem a p2p-hálózatok, hanem az internetes videózás viszi el a forgalom javát.
A legnagyobb fejlődést a prognózis készítői a mobil adatforgalomban várják, ahol 2014-ig évenkénti duplázódásra lehet majd számítani – az adatforgalom kétharmadát a videók adják.
…
Nem idegen ma már a példa, hogy egy nagyvállalat látszólag profilidegen üzletben is megméretteti magát. Egy távközlési cég például épp azért vág bele az energiaszolgáltatásba, amiért egy energetikai cég távközlésre „adja a fejét” vagy hitelkártyát kezd kibocsátani, vagy amiért egy kiskereskedelmi hálózat belép a biztosítási piacra.A magyarázat Bacsó Tibor, az Accenture Magyarország ügyvezetője szerint az, hogy e cégek már nem találnak elég teret a fejlődésre saját területükön, így felmérik és bemerészkednek a határterületekre, sőt azon is túlra.”
Forrás:
Csúcsra járatott forgalom, IT Business, 2010. december 29.
Visual Networking Index, Cisco Systems