„A főszabály az, hogy mindig boldogabban távozzon az ügyfél, mint ahogy érkezett – mondta el Szabó Erika, területi közigazgatásért felelős államtitkár csütörtöki sajtótájékoztatóján, miután látogatást tett a Győr- Moson- Sopron Megyei Kormányablakban.
Az államtitkár elmondta: azt a feladatot kapta a Kormánytól, hogy tegyen rendet és állítsa helyre az állampolgárok területi közigazgatásba vetett bizalmát.A széttagolt, bürokratikus és rosszul működő területi közigazgatás megreformálását – emlékeztetett a politikus – egy év alatt történelmi léptékű átalakítással kezdte meg az Államtitkárság, amelynek köszönhetően január 1-től megkezdte működését a fővárosi és 19 megyei kormányhivatal. Az intézkedéssel egyfelől megszűnt a szocialista kormányok által előállított alkotmánysértő állapot és az önkormányzatok törvényességi felügyeletét újból ellátják a hivatalok, másfelől 14 szakigazgatási szerv került integrálásra, amely költséghatékonyságot és az állampolgárok hatékonyabb kiszolgálását eredményezte.
Az ugyancsak január 1-től működő kormányablakokról Szabó Erika elmondta: jelenleg 29 helyszínen már megtalálható integrált ügyfélszolgálat és ezt a számot folyamatosan kívánják bővíteni, akárcsak az intézhető ügyek körét. A végső cél – tette hozzá – az egyablakos ügyintézés kialakítása.
Az államtitkár azt is kifejtette, hogy 2013 január 1-vel, Magyarország történelmi hagyományainak megfelelően, újból kialakításra kerülnek a járások is, ahol szintén nyílnak majd kormányablakok. Célunk, hogy minél közelebb legyünk az állampolgárokhoz – tette hozzá.”
Forrás:
Szabó Erika: A bizalom helyreállításához rend kell, kormany.hu, 2011. május