Gary Roughead, az Egyesült Államok flottájának hadműveleti parancsnoka, a közösségi média eszközeinek használatáról foglalta össze véleményét az általa követett politika gyakorlata alapján.
Azoknak a kormányzati vezetőknek, akik haboznak, hogy megengedjék alkalmazottaiknak a közösségi média eszközeinek használatát, fel kell ismerniük, hogy az új médiák megszabta környezetben a kommunikáció kontrollja illúzió.
A szervezet hangja csak egyike azoknak, amelyek a tevékenységét alapvetően meghatározó tényezőkre hatnak. A legalapvetőbb stratégiai hibák egyike lenne, ha nem tennének meg mindent, amit csak lehet, hogy az alkalmazottakat felhatalmazzák arra, hogy a szervezet megbízásából kommunikáljanak.
Az Egyesült Államok flottája visszavonhatatlanul elkötelezte magát, hogy a szervezet egésze bekapcsolódik a közösségi média használatába. Csak mostanság ismerték fel a radikális átláthatóság iránti igényt a külső kommunikációban. Nem az eszköz az üzenet, hanem a folyamat maga – az a kommunikációs folyamat, amelyik zárt és kontrollált, az mesterkéltnek tűnik, és hatástalan lesz.
„Amikor az alkalmazottakat felhatalmazzuk arra, hogy kommunikátorok legyenek, akkor tudnunk kell, hogy nem fogunk mindig egyetérteni velük abban, amit mondanak, vagy inkább abban, ahogy mondják. Bizonyosan lehet ésszerű határokat szabni – tengerészeinknek elmondjuk, hogy ne áruljanak el bizalmas információkat, valamint mindenkitől azt várjuk, hogy mindenki emberi méltóságát tartsa tiszteletben. De nem lehet mindent megszabni, amit az emberek kommunikálnak.”
A flotta a belső kommunikációért is használja a közösségi média eszközeit. Természeti csapások idején segítségükkel könnyebben tudták meghatározni, hogy kinek van szüksége segítségre. Nem helyettesítik a szokásos kommunikációs csatornákat, de bizonyosan kiegészítették azokat.
A fiatal tisztek által fenntartott blogok és Facebook-oldalak körül közösségek fejlődtek ki, amelyek egymás támogatásával segítenek megbirkózni a (lelki) kifáradás, valamint a lemorzsolódás, problémájával.
A közösségi média eszközeinek integrálása egy hierarchikus szervezetbe nem könnyű feladat. A vezetőknek segíteni kell alkalmazottaknak a személyes és hivatali világ közötti elmosodó választóvonal mellett tevékenykedni, olyan szabályokat kell felállítani, amelyek egyensúlyba hozzák az elszámoltathatóságot és a felhatalmazást, és óvnak attól, hogy a szervezet helyett az egyénről szóljon a kommunikáció.
Forrás:
Navy CNO: Ignoring social media is a ‘strategic error of the most basic nature’, Molly Bernhart Walker, FierceGovernmentIT, 2011. június 9.
Chief of Naval Operations Adm. Gary Roughead delivers remarks at the Institute for Public Relations Strategic Communications Summit June 6, 2011 (pdf)
One Comment