Skip to main content
távközlés

Egyedülálló távközlést üzemeltető támogató rendszert (TTR) helyezett üzembe a MÁV

Szerző: 2011. július 3.No Comments

„Az új rendszer életbe léptetését a távközlés felgyorsult modernizációja tette szükségessé. A TTR üzembe helyezésével létrejön egy egységes, központi adatbázis, amely tartalmaz egy országos hibafelügyeleti rendszert (HelpDesk), melynek segítségével a felmerülő problémák gyorsan azonosíthatók, az elhárítás, a kialakított központi irányítás mellett azonnal elindítható. Mindemellett kiépül egy, a hibákat azonnal jelző riasztási rendszer is. Az új szisztémában egyértelműsíthető lesz, hogy mikor történt a rendellenesség, ki javította azt ki, mindez mennyi időbe telt és milyen költségvonzattal járt. A korábban papír alapú naplókban, kartonokon rögzített dokumentálást felváltja egy költséghatékonyabb, elektronikus alapon történő üzemeltetés és adatkinyerés.

A TTR tehát egy olyan komplex és korszerű rendszer, amely képes a MÁV Csoport-tagok szerteágazó szolgáltatásait központilag átlátni, nyomon követni, és a hibákkal kapcsolatos információkat gyorsan, hatékonyan feldolgozni…

Dr. Nyitrai Zsolt beszédében hangsúlyozta, hogy fontos mérföldkő a MÁV modernizációjában a TTR rendszer bevezetése. A kormány 2010 végén fogadta el a digitális cselekvési tervet, aminek három főszereplői az állampolgárok, a vállalkozások és az állam. Utóbbi esetében az átláthatóság, a hatékonyság, a szolgáltató állam megteremtése a cél. Ehhez a szándékhoz illeszkedik a MÁV teljesen megújuló távközlési rendszere, ugyanis a vasúttársaságnál a TTR révén erősödik az üzleti szemlélet, illetve a rendszer az állampolgárok és a külső partnerek számára is precízebb elszámolásokat nyújt a szolgáltatásokról és a költségekről. Ugyanakkor az új rendszer az utasok biztonságát is növeli.

dr. Prónay Gábor, a projekt minőségbiztosa hangsúlyozta: „Nagyon fontos állomás a magyar infokommunikációs infrastruktúra fejlesztésében a MÁV Zrt.-nél bevezetett üzemeltetést támogató rendszer. A vasúttársaság ez által komoly távközlési szolgáltatóvá vált.””

Forrás:
A jövő elkezdődött a MÁV távközlésében is, MÁV, 2011. június 30.