„Új mobilmárka tűnhet fel hamarosan Magyarországon, lapunk információi szerint a Tesco áruházlánc előrehaladott tárgyalásokat folytat az egyik hazai mobilszolgáltatóval saját márkás mobilelőfizetés-értékesítés kapcsán. Könnyen elképzelhető az is, hogy a Tesco lesz az első hazai virtuális mobilszolgáltató.
Nagy az esély rá, hogy rövidesen Magyarországon is megjelenik saját mobilmárkájával a Tesco áruházlánc, tudta meg lapunk több, egymástól független forrástól. Az angol hipermarket cég több országban is működtet virtuális mobilszolgáltatást (MVNO), vagyis gyakorlatilag egy nagy mobilszolgáltatótól bérel hálózati kapacitást, az ügyféladminisztrációt viszont önállóan intézi. Úgy tudjuk, hogy a cég itthon a Vodafone-t választotta partneréül, bár egyelőre nem tudni, hogy az alapot a más országokban is működő MVNO-modell adja, vagy csupán saját márkanéven értékesítő viszonteladó lesz a Tesco.
…
A Tesco az anyaországban, Nagy-Britanniában és Írországban évek óta jelen van a mobilszolgáltatói szegmensben is, a cég az egyik legnagyobb, legmeghatározóbb virtuális operátor a szigetországban. A Tesco Mobile ügyfeleinek száma Angliában ma meghaladja a 2,6 milliót, a havi előfizetéses és feltöltőkártyás konstrukcióban egyformán elérhető ajánlatok beszéd- szöveges üzenet és adatszolgáltatást egyaránt tartalmaznak. Az áruházlánc csupasz szolgáltatást (vagyis csak SIM-et) és készülékekkel egybecsomagolt szolgáltatást egyaránt kínál, a telefonportfólióban többek közt az iPhone is megtalálható. A vállalat 2009-ben a szomszédos Szlovákiában is virtuális mobilszolgáltató lett.
…
Az igazi negyediket gáncsolják?Az időzítés ugyanakkor aligha lehet véletlen, a küszöbön álló magyarországi frekvenciaaukció előtt, vagy közben egy ismert márkanévvel és erős értékesítési háttérrel bíró virtuális szolgáltató piacra lépése bármilyen új licitáló kilátásait drámai mértékben lerontaná. A Vodafone számára tehát stratégiai kérdés is lehet, hogy a cég a negyedik mobilszolgáltató piacra lépését azzal lehetetlenítse el, hogy bevezeti a valódi MVNO konstrukciót itthon. Az operátor ezzel valójában a kisebbik rosszat választaná, hiszen a virtuális szolgáltató soha nem lesz teljesen független konkurenciája. Ennek a forgatókönyvnek ugyanakkor ellentmondani látszik Beck György korábbi nyilatkozata, amely szerint a virtuális szolgáltatói modell Magyarországon nem vonzó és az idő előrehaladtával egyre zsugorodik az MVNO-k mozgástere.”
Forrás:
Indulhat itthon a Tesco mobilszolgáltatás, Koi Tamás, HWSW.hu, 2011. augusztus 24.