Skip to main content
közigazgatási informatika

Fejlesztik a rendőrség informatikai rendszereit

Szerző: 2013. november 8.No Comments

„Mintegy kétmilliárd forintból fejlesztik a Robotzsaru rendszert és új informatikai eszközöket szereznek be a közép-magyarországi régióban, emellett megújítják a Rendőrségi Igazgatási Központ ügyfél-irányítási és biztonsági rendszerét.

A gyorsabb és hatékonyabb ügyintézés megteremtését nevezte a legfőbb célkitűzésnek Tóth László, a Belügyminisztérium gazdasági és informatikai helyettes államtitkára a projekt szerdai nyitó sajtótájékoztatóján.

Közlése szerint három fő területe van a fejlesztésnek: az egyik az infrastruktúra fejlesztése, ami egyebek mellett 4000 számítógép beszerzését jelenti. A projekt része a bűnügyi és közbiztonsági tevékenységeket rögzítő, úgynevezett Robotzsaru rendszer fejlesztése, amely a közlekedésbiztonsági és igazgatásrendészeti elemekkel bővül. Ugyancsak a beruházás eleme a rendőrség Teve utcai központja beléptetési és biztonsági rendszerének megújítása, az épületet évente több mint százezren keresik fel – ismertette a helyettes államtitkár.

Az ügyfélkapun keresztül jelenleg mintegy 150 féle nyomtatványt biztosít a rendőrség, közülük számos megújul. Tóth László ezek között említette fegyver-nyilvántartási, sportrendészeti ügyeket, panaszokat. Ezekben az érintettek elektronikusan intézhetik ügyeiket, s azok állását folyamatosan nyomon követhetik.

A beruházás kétmilliárd forint uniós forrásból valósul meg.

Meichl Géza, a Budapesti Rendőr-főkapitányság gazdasági igazgatója, rendőrfőkapitány-helyettes arról beszélt: az elavult géppark lassan nem felel meg a biztonsági követelményeknek, az alapszoftverek pedig heterogének. Kitért arra is, hogy a közlekedésrendészeti és az igazgatásrendészeti alrendszer fejlesztése növeli a Robotzsaru program hatékonyságát, a Teve utcai központ pedig ügyfélbarát és biztonságos lesz.

Lakatos Attila, az Országos Rendőr-főkapitányság gazdasági főigazgatóságának főosztályvezetője elmondta, hogy a Robotzsaru programnak 35 ezer rendőrségi felhasználója van, ebből a közép-magyarországi régióban 11 ezer. Utóbbiak 5800 munkaállomást használnak, ezeket egészítik ki és korszerűsítik. Hozzátette: a programot társszervek, így a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, az ügyészségek és a bíróságok is használják.”

Forrás:
Fejlesztik a rendőrség informatikai rendszereit; Belügyminisztérium; 2013. november 6.