„2014. január 28., Hilton Budapest
Program
8.30 Regisztráció
8.50 Köszöntő az IIR részéről, az elnök bevezető szavaiPlenáris ülés
9.00 Nemzeti Infokommunikációs Stratégia 2014-2020
- Nemzeti Infokommunikációs Stratégia lényege
- Az e-közigazgatás eddigi megvalósult és futó fejlesztései
- Várható reformok, stratégia irányvonalai a következő hét éves ciklusban
- Hatékonyabb elektronikus ügyintézés, de hogyan?
- Új operatív programok: Mi lesz az EKOP és ÁROP projekt helyett?
- Hogyan támogatja az EU-s forrás a Nemzeti Infokommunikációs Stratégiát?
- Milyen prioritást élvez?
- Hogyan és milyen eszközökkel lehetne elérni a kitűzött célokat?
- Mely területek maradnak az önkormányzatoknál fejlesztés tekintetében és melyeket központosítják?
- Milyen pályázati lehetőségek vannak/lesznek az önkormányzatok infrastrukturális eszközfejlesztésére?
- Interoperabilitás
Előadó: előadói egyeztetés folyamatban
10.00 ÁROP 1.1.17. – Kormányzati informatikai sztenderdizált szolgáltatások projekt bemutatása
- SZEÜSZ ajánlások készítése
- IT biztonsági kultúra fejlesztése a közigazgatásban – közérthető brosúra a közigazgatás dolgozói számára
- Informatikai adatvagyon korszerű feldolgozása az Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban
- Projektmenedzsment módszertani fejlesztés és oktatás a KIFÜ szervezésében
Előadó: dr. Urbán Viktor, projektvezető, Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
10.40 Információbiztonsági kérdések
- Helyzetkép: a legaktuálisabb kihívások, azaz miért kell az információbiztonsággal tudatosan foglalkoznunk?
- EU kitekintés: készül az EU kiberbiztonsági stratégiája
- Hogyan néz ki az információbiztonsági törvény megvalósulása a gyakorlatban?
- Milyen végrehajtási rendeletek vannak?
- Az állami, önkormányzati és létfontosságú infrastruktúrák információbiztonságát felügyelő szervezetek feladat- és hatásköre
- Milyen lépések várhatóak a kormányzati hálózatbiztonság és a védelmi képesség javításáért?
Előadó: Zala Mihály, elnök, Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium – Nemzeti Biztonsági Felügyelet
11.20-11.50 Kávészünet
Megvalósult projektek
11.50 Digitalizált világ: Az online ügyintézésben alkalmazott új technológiák
- Virtuális ügyintézés
- Okostelefonokra írt alkalmazások
- Térinformatikai rendszerek használata
- Digital Earth / GIS (térinformatika)
- GIS / E-Government – Back Office
- E-Government konvergencia: m-government, t-government, virtual government – Front Office
Előadó: Tózsa István, tanszékvezető egyetemi tanár, Budapesti Corvinus és Nemzeti Közszolgálati Egyetem
12.20 Jó példa: Adóügyintézés elektronikusan
- Az adóügyintézés és a közigazgatással összefüggő eljárások egyszerűsítésének és a NAV jövőbeni terveinek ismertetése
- Ami kötelező, az működik és ami nem? – A cégeknek kötelező az e-adóbevallás, de vajon milyen tendencia tapasztalható lakossági oldalról?
- Minőségmenedzsment – Adóhatóságintegrált rendszereinek működése, mi a titok nyitja?
- A legkorszerűbb IP technológiák integrálása – Telefonos ügyfélszolgálat a NAV-nál
Előadó: Lakomcsik Marianna, főosztályvezető, NAV Informatikai Intézet – Fejlesztési blokk, Információszervezési terület
13.00-14.00 Ebédszünet
14.00 TQM menedzsment: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának szolgáltatásfejlesztése
- Az elektronikus ügyintézés megvalósítása 1998-2013
- szellemitulajdon-védelmi portál, elektronikus hatósági közlöny, adatbázisok, elektronikus bejelentés;
- Folyamatoptimalizálás
- a papíralapú hatósági folyamatok modellezése, optimalizálása, leképezése;
- elektronikus hatósági ügyintézés, e-ügydosszié kialakítása;
- ISO minősítés és tanúsítás
- az ISO 9001:2008 Minőségirányítás és az ISO/IEC 27001:2005 Információbiztonsági irányítási rendszer követelményszabványa szerint tanúsított hivatali folyamatok;
- az ISO/IEC 20000:2013 Informatikai szolgáltatásirányítási rendszer követelményszabvány szerinti megfelelés folyamatban lévő tanúsítása.
Előadó: Dr. Bendzsel Miklós, elnök, Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala
14.40 E-ügyintézés aktuális helyzete az építésügyben, tapasztalatok megosztása
- Főbb központi elektronizációs projektek (ÉTDR, e-Építési napló, ÉMO) összefoglalása
- Az egyes rendszerek kialakításának helyzete
- Az ÉTDR működésének első éves tapasztalati
- Az ÉTDR együttműködése önkormányzati és kormányzati rendszerekkel
- Az e-ügyintézés megvalósításának pozitív és negatív oldalai az építésügyben
- E-közmű: egységes közműtérképek
Előadó: Barkóczi Zsolt, ügyvezető, Lechner Lajos Tudásközpont Nonprofit Kft.
15.10 – 15.30 Kávészünet
Kormányhivatali és önkormányzati blokk
11.50 Az új kormányablakok ügykörei, ügyleírások
- Milyen lehetőségeket takar az „Egyablakos ügyintézés”?
- Új ügyfélszolgálat, új ügyféltípusok és új ügyleírások – Mik is ezek pontosan?
Előadó: Dr. Tüttösi Zoltán, főosztályvezető, Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal Kormányhivatali Igazgatási és Jogi Főosztály
12.10 Személyügyi kérdések a kormányablakoknál
- Milyen személyzeti kihívásokkal kell szembenéznie a kormányablaknak?
- Milyen személyügyi elvárási rendszert követel meg a kormányablak?
- Kormányablakok ügyféloldalról
Előadó: Dr. Imre Miklós, személyügyi igazgatásért felelős elnökhelyettes, Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal
12.40 Felkészülés az új típusú állam és állampolgár közti kapcsolat megteremtésére: a Kormányablakok munkatársainak képzése
- Humánfejlesztési kihívások a Kormányablakok kialakítása során
- A képzési program sajátosságai
- Innovatív képzési megoldások felhasználása a képzés során
Előadó: Koltányi Gergely, mb. főigazgató, Nemzeti Közigazgatási Intézet
13.00-14.00 Ebédszünet
14.00 Mennyire KÉK is a CAF?- szervezeti önértékelés a közigazgatásban
- Mi is a CAF?
- A CAF hogyan kapcsolódik a szervezet fejlesztéséhez?
- Hogyan segíthet a CAF a szervezeti teljesítmény értékelésében?
- Milyen változások voltak 2013-ban?
- Milyen on-line értékelési lehetőségek vannak itthon és az Eu-ban?
- Milyen tényezők segítik, és gátolják a sikeres megvalósítást?
- Milyen lehetőségek kapcsolódnak a CAF modellhez?
Előadó: Csiszár Miklós Béla, vezető tanácsadó, Brainspotting Bt.
14.30 Esettanulmány: az e-és m-Önkormányzatok kialakítása
- Mi az e- és m-ügyintézés jelenlegi helyzete?
- Hogyan lehet az EU-s irányelveknek megfelelni?
- Hogyan néz ki az e- és m-ügyintézés informatikai támogatása?
- Milyen hatékonysági és minőségi problémák merülnek fel?
- Milyen akadályok lehetségesek az egyszerűsítési folyamatoknál?
- Milyen jelenleg is futó fejlesztések vannak egyes önkormányzatoknál?
- Mik a korábbi programok tapasztalatai?
- Hogyan áll hozzá az újításokhoz az ügyfél?
Előadó: Keringer Zsolt , informatikai irodavezető, Szombathely Megyei Jogú Város polgármesteri Hivatal
15.10-15.30 Kávészünet
Közös kerekasztal-beszélgetés
15.30 Az álom valósággá válhat? – az érem másik oldala
- Digitális jövő? Ügyfelek mennyire igénylik az újításokat?
- Mi és hogyan változott meg az önkormányzatoknál az e-ügyintézés bevezetésével?
- E-ügyintézés pro és kontra: milyen eredmények születtek és mik a buktatói?
- Mekkora az igény az e-ügyintézésre a kistelepüléseken?
- Hogyan lehetne áthidalni a kommunikációs rést, mind a jegyzők és informatikusok és mind az önkormányzatok és kormányhivatalok között?
- Befejezett fejlesztések ismertetése
- Jelenleg működő elektronikus közigazgatási szolgáltatásokkal kapcsolatos tapasztalatok, fejlesztési lehetőségek helyi és központi szinteken
- Miben rejlik az e-közigazgatás sikeressége?
- A széles körű tájékoztatás folyamata megoldást jelenthet az e-ügyintézés népszerűbbé tételéhez? Hogyan lehetne tájékoztatni, elérni az ügyfeleket?
Moderátor: Sikolya Zsolt, elnökségi tag, Magyary Zoltán E-közigazgatástudományi Egyesület
Résztvevők: Keringer Zsolt, informatikai irodavezető, Szombathely Megyei Jogú Város polgármesteri Hivatal; Schmidt Jenő, elnök, Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége;16.30 A konferencia zárása”
Forrás:
IIR-Hungary; 2013. november