Skip to main content
közigazgatás: magyarközigazgatási informatika

E–közigazgatás 2014 : fejlesztés – finanszírozás – központosítás

By 2013. november 28.november 30th, 2013No Comments

„2014. január 28., Hilton Budapest

Program
8.30 Regisztráció
8.50 Köszöntő az IIR részéről, az elnök bevezető szavai

Plenáris ülés
9.00 Nemzeti Infokommunikációs Stratégia 2014-2020

  • Nemzeti Infokommunikációs Stratégia lényege
  • Az e-közigazgatás eddigi megvalósult és futó fejlesztései
  • Várható reformok, stratégia irányvonalai a következő hét éves ciklusban
  • Hatékonyabb elektronikus ügyintézés, de hogyan?
  • Új operatív programok: Mi lesz az EKOP és ÁROP projekt helyett?
  • Hogyan támogatja az EU-s forrás a Nemzeti Infokommunikációs Stratégiát?
  • Milyen prioritást élvez?
  • Hogyan és milyen eszközökkel lehetne elérni a kitűzött célokat?
  • Mely területek maradnak az önkormányzatoknál fejlesztés tekintetében és melyeket központosítják?
  • Milyen pályázati lehetőségek vannak/lesznek az önkormányzatok infrastrukturális eszközfejlesztésére?
  • Interoperabilitás

Előadó: előadói egyeztetés folyamatban

10.00 ÁROP 1.1.17. – Kormányzati informatikai sztenderdizált szolgáltatások projekt bemutatása

  • SZEÜSZ ajánlások készítése
  • IT biztonsági kultúra fejlesztése a közigazgatásban – közérthető brosúra a közigazgatás dolgozói számára
  • Informatikai adatvagyon korszerű feldolgozása az Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban
  • Projektmenedzsment módszertani fejlesztés és oktatás a KIFÜ szervezésében

Előadó: dr. Urbán Viktor, projektvezető, Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség

10.40 Információbiztonsági kérdések

  • Helyzetkép: a legaktuálisabb kihívások, azaz miért kell az információbiztonsággal tudatosan foglalkoznunk?
  • EU kitekintés: készül az EU kiberbiztonsági stratégiája
  • Hogyan néz ki az információbiztonsági törvény megvalósulása a gyakorlatban?
  • Milyen végrehajtási rendeletek vannak?
  • Az állami, önkormányzati és létfontosságú infrastruktúrák információbiztonságát felügyelő szervezetek feladat- és hatásköre
  • Milyen lépések várhatóak a kormányzati hálózatbiztonság és a védelmi képesség javításáért?

Előadó: Zala Mihály, elnök, Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium – Nemzeti Biztonsági Felügyelet

11.20-11.50 Kávészünet

Megvalósult projektek
11.50 Digitalizált világ: Az online ügyintézésben alkalmazott új technológiák

  • Virtuális ügyintézés
  • Okostelefonokra írt alkalmazások
  • Térinformatikai rendszerek használata
  • Digital Earth / GIS (térinformatika)
  • GIS / E-Government – Back Office
  • E-Government konvergencia: m-government, t-government, virtual government – Front Office

Előadó: Tózsa István, tanszékvezető egyetemi tanár, Budapesti Corvinus és Nemzeti Közszolgálati Egyetem

12.20 Jó példa: Adóügyintézés elektronikusan

  • Az adóügyintézés és a közigazgatással összefüggő eljárások egyszerűsítésének és a NAV jövőbeni terveinek ismertetése
  • Ami kötelező, az működik és ami nem? – A cégeknek kötelező az e-adóbevallás, de vajon milyen tendencia tapasztalható lakossági oldalról?
  • Minőségmenedzsment – Adóhatóságintegrált rendszereinek működése, mi a titok nyitja?
  • A legkorszerűbb IP technológiák integrálása – Telefonos ügyfélszolgálat a NAV-nál

Előadó: Lakomcsik Marianna, főosztályvezető, NAV Informatikai Intézet – Fejlesztési blokk, Információszervezési terület

13.00-14.00 Ebédszünet

14.00 TQM menedzsment: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának szolgáltatásfejlesztése

  • Az elektronikus ügyintézés megvalósítása 1998-2013
    • szellemitulajdon-védelmi portál, elektronikus hatósági közlöny, adatbázisok, elektronikus bejelentés;
  • Folyamatoptimalizálás
    • a papíralapú hatósági folyamatok modellezése, optimalizálása, leképezése;
    • elektronikus hatósági ügyintézés, e-ügydosszié kialakítása;
  • ISO minősítés és tanúsítás
    • az ISO 9001:2008 Minőségirányítás és az ISO/IEC 27001:2005 Információbiztonsági irányítási rendszer követelményszabványa szerint tanúsított hivatali folyamatok;
    • az ISO/IEC 20000:2013 Informatikai szolgáltatásirányítási rendszer követelményszabvány szerinti megfelelés folyamatban lévő tanúsítása.

Előadó: Dr. Bendzsel Miklós, elnök, Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala

14.40 E-ügyintézés aktuális helyzete az építésügyben, tapasztalatok megosztása

  • Főbb központi elektronizációs projektek (ÉTDR, e-Építési napló, ÉMO) összefoglalása
  • Az egyes rendszerek kialakításának helyzete
  • Az ÉTDR működésének első éves tapasztalati
  • Az ÉTDR együttműködése önkormányzati és kormányzati rendszerekkel
  • Az e-ügyintézés megvalósításának pozitív és negatív oldalai az építésügyben
  • E-közmű: egységes közműtérképek

Előadó: Barkóczi Zsolt, ügyvezető, Lechner Lajos Tudásközpont Nonprofit Kft.

15.10 – 15.30 Kávészünet

Kormányhivatali és önkormányzati blokk
11.50 Az új kormányablakok ügykörei, ügyleírások

  • Milyen lehetőségeket takar az „Egyablakos ügyintézés”?
  • Új ügyfélszolgálat, új ügyféltípusok és új ügyleírások – Mik is ezek pontosan?

Előadó: Dr. Tüttösi Zoltán, főosztályvezető, Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal Kormányhivatali Igazgatási és Jogi Főosztály

12.10 Személyügyi kérdések a kormányablakoknál

  • Milyen személyzeti kihívásokkal kell szembenéznie a kormányablaknak?
  • Milyen személyügyi elvárási rendszert követel meg a kormányablak?
  • Kormányablakok ügyféloldalról

Előadó: Dr. Imre Miklós, személyügyi igazgatásért felelős elnökhelyettes, Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal

12.40 Felkészülés az új típusú állam és állampolgár közti kapcsolat megteremtésére: a Kormányablakok munkatársainak képzése

  • Humánfejlesztési kihívások a Kormányablakok kialakítása során
  • A képzési program sajátosságai
  • Innovatív képzési megoldások felhasználása a képzés során

Előadó: Koltányi Gergely, mb. főigazgató, Nemzeti Közigazgatási Intézet

13.00-14.00 Ebédszünet

14.00 Mennyire KÉK is a CAF?- szervezeti önértékelés a közigazgatásban

  • Mi is a CAF?
  • A CAF hogyan kapcsolódik a szervezet fejlesztéséhez?
  • Hogyan segíthet a CAF a szervezeti teljesítmény értékelésében?
  • Milyen változások voltak 2013-ban?
  • Milyen on-line értékelési lehetőségek vannak itthon és az Eu-ban?
  • Milyen tényezők segítik, és gátolják a sikeres megvalósítást?
  • Milyen lehetőségek kapcsolódnak a CAF modellhez?

Előadó: Csiszár Miklós Béla, vezető tanácsadó, Brainspotting Bt.

14.30 Esettanulmány: az e-és m-Önkormányzatok kialakítása

  • Mi az e- és m-ügyintézés jelenlegi helyzete?
  • Hogyan lehet az EU-s irányelveknek megfelelni?
  • Hogyan néz ki az e- és m-ügyintézés informatikai támogatása?
  • Milyen hatékonysági és minőségi problémák merülnek fel?
  • Milyen akadályok lehetségesek az egyszerűsítési folyamatoknál?
  • Milyen jelenleg is futó fejlesztések vannak egyes önkormányzatoknál?
  • Mik a korábbi programok tapasztalatai?
  • Hogyan áll hozzá az újításokhoz az ügyfél?

Előadó: Keringer Zsolt , informatikai irodavezető, Szombathely Megyei Jogú Város polgármesteri Hivatal

15.10-15.30 Kávészünet

Közös kerekasztal-beszélgetés
15.30 Az álom valósággá válhat? – az érem másik oldala

  • Digitális jövő? Ügyfelek mennyire igénylik az újításokat?
  • Mi és hogyan változott meg az önkormányzatoknál az e-ügyintézés bevezetésével?
  • E-ügyintézés pro és kontra: milyen eredmények születtek és mik a buktatói?
  • Mekkora az igény az e-ügyintézésre a kistelepüléseken?
  • Hogyan lehetne áthidalni a kommunikációs rést, mind a jegyzők és informatikusok és mind az önkormányzatok és kormányhivatalok között?
  • Befejezett fejlesztések ismertetése
  • Jelenleg működő elektronikus közigazgatási szolgáltatásokkal kapcsolatos tapasztalatok, fejlesztési lehetőségek helyi és központi szinteken
  • Miben rejlik az e-közigazgatás sikeressége?
  • A széles körű tájékoztatás folyamata megoldást jelenthet az e-ügyintézés népszerűbbé tételéhez? Hogyan lehetne tájékoztatni, elérni az ügyfeleket?

Moderátor: Sikolya Zsolt, elnökségi tag, Magyary Zoltán E-közigazgatástudományi Egyesület
Résztvevők: Keringer Zsolt, informatikai irodavezető, Szombathely Megyei Jogú Város polgármesteri Hivatal; Schmidt Jenő, elnök, Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége;

16.30 A konferencia zárása

Forrás:
IIR-Hungary; 2013. november