Skip to main content
közigazgatás: magyarközigazgatási informatika

E–közigazgatás 2014 : fejlesztés – finanszírozás – központosítás

Szerző: 2013. november 28.november 30th, 2013No Comments

„2014. január 28., Hilton Budapest

Program
8.30 Regisztráció
8.50 Köszöntő az IIR részéről, az elnök bevezető szavai

Plenáris ülés
9.00 Nemzeti Infokommunikációs Stratégia 2014-2020

  • Nemzeti Infokommunikációs Stratégia lényege
  • Az e-közigazgatás eddigi megvalósult és futó fejlesztései
  • Várható reformok, stratégia irányvonalai a következő hét éves ciklusban
  • Hatékonyabb elektronikus ügyintézés, de hogyan?
  • Új operatív programok: Mi lesz az EKOP és ÁROP projekt helyett?
  • Hogyan támogatja az EU-s forrás a Nemzeti Infokommunikációs Stratégiát?
  • Milyen prioritást élvez?
  • Hogyan és milyen eszközökkel lehetne elérni a kitűzött célokat?
  • Mely területek maradnak az önkormányzatoknál fejlesztés tekintetében és melyeket központosítják?
  • Milyen pályázati lehetőségek vannak/lesznek az önkormányzatok infrastrukturális eszközfejlesztésére?
  • Interoperabilitás

Előadó: előadói egyeztetés folyamatban

10.00 ÁROP 1.1.17. – Kormányzati informatikai sztenderdizált szolgáltatások projekt bemutatása

  • SZEÜSZ ajánlások készítése
  • IT biztonsági kultúra fejlesztése a közigazgatásban – közérthető brosúra a közigazgatás dolgozói számára
  • Informatikai adatvagyon korszerű feldolgozása az Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban
  • Projektmenedzsment módszertani fejlesztés és oktatás a KIFÜ szervezésében

Előadó: dr. Urbán Viktor, projektvezető, Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség

10.40 Információbiztonsági kérdések

  • Helyzetkép: a legaktuálisabb kihívások, azaz miért kell az információbiztonsággal tudatosan foglalkoznunk?
  • EU kitekintés: készül az EU kiberbiztonsági stratégiája
  • Hogyan néz ki az információbiztonsági törvény megvalósulása a gyakorlatban?
  • Milyen végrehajtási rendeletek vannak?
  • Az állami, önkormányzati és létfontosságú infrastruktúrák információbiztonságát felügyelő szervezetek feladat- és hatásköre
  • Milyen lépések várhatóak a kormányzati hálózatbiztonság és a védelmi képesség javításáért?

Előadó: Zala Mihály, elnök, Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium – Nemzeti Biztonsági Felügyelet

11.20-11.50 Kávészünet

Megvalósult projektek
11.50 Digitalizált világ: Az online ügyintézésben alkalmazott új technológiák

  • Virtuális ügyintézés
  • Okostelefonokra írt alkalmazások
  • Térinformatikai rendszerek használata
  • Digital Earth / GIS (térinformatika)
  • GIS / E-Government – Back Office
  • E-Government konvergencia: m-government, t-government, virtual government – Front Office

Előadó: Tózsa István, tanszékvezető egyetemi tanár, Budapesti Corvinus és Nemzeti Közszolgálati Egyetem

12.20 Jó példa: Adóügyintézés elektronikusan

  • Az adóügyintézés és a közigazgatással összefüggő eljárások egyszerűsítésének és a NAV jövőbeni terveinek ismertetése
  • Ami kötelező, az működik és ami nem? – A cégeknek kötelező az e-adóbevallás, de vajon milyen tendencia tapasztalható lakossági oldalról?
  • Minőségmenedzsment – Adóhatóságintegrált rendszereinek működése, mi a titok nyitja?
  • A legkorszerűbb IP technológiák integrálása – Telefonos ügyfélszolgálat a NAV-nál

Előadó: Lakomcsik Marianna, főosztályvezető, NAV Informatikai Intézet – Fejlesztési blokk, Információszervezési terület

13.00-14.00 Ebédszünet

14.00 TQM menedzsment: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának szolgáltatásfejlesztése

  • Az elektronikus ügyintézés megvalósítása 1998-2013
    • szellemitulajdon-védelmi portál, elektronikus hatósági közlöny, adatbázisok, elektronikus bejelentés;
  • Folyamatoptimalizálás
    • a papíralapú hatósági folyamatok modellezése, optimalizálása, leképezése;
    • elektronikus hatósági ügyintézés, e-ügydosszié kialakítása;
  • ISO minősítés és tanúsítás
    • az ISO 9001:2008 Minőségirányítás és az ISO/IEC 27001:2005 Információbiztonsági irányítási rendszer követelményszabványa szerint tanúsított hivatali folyamatok;
    • az ISO/IEC 20000:2013 Informatikai szolgáltatásirányítási rendszer követelményszabvány szerinti megfelelés folyamatban lévő tanúsítása.

Előadó: Dr. Bendzsel Miklós, elnök, Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala

14.40 E-ügyintézés aktuális helyzete az építésügyben, tapasztalatok megosztása

  • Főbb központi elektronizációs projektek (ÉTDR, e-Építési napló, ÉMO) összefoglalása
  • Az egyes rendszerek kialakításának helyzete
  • Az ÉTDR működésének első éves tapasztalati
  • Az ÉTDR együttműködése önkormányzati és kormányzati rendszerekkel
  • Az e-ügyintézés megvalósításának pozitív és negatív oldalai az építésügyben
  • E-közmű: egységes közműtérképek

Előadó: Barkóczi Zsolt, ügyvezető, Lechner Lajos Tudásközpont Nonprofit Kft.

15.10 – 15.30 Kávészünet

Kormányhivatali és önkormányzati blokk
11.50 Az új kormányablakok ügykörei, ügyleírások

  • Milyen lehetőségeket takar az „Egyablakos ügyintézés”?
  • Új ügyfélszolgálat, új ügyféltípusok és új ügyleírások – Mik is ezek pontosan?

Előadó: Dr. Tüttösi Zoltán, főosztályvezető, Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal Kormányhivatali Igazgatási és Jogi Főosztály

12.10 Személyügyi kérdések a kormányablakoknál

  • Milyen személyzeti kihívásokkal kell szembenéznie a kormányablaknak?
  • Milyen személyügyi elvárási rendszert követel meg a kormányablak?
  • Kormányablakok ügyféloldalról

Előadó: Dr. Imre Miklós, személyügyi igazgatásért felelős elnökhelyettes, Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal

12.40 Felkészülés az új típusú állam és állampolgár közti kapcsolat megteremtésére: a Kormányablakok munkatársainak képzése

  • Humánfejlesztési kihívások a Kormányablakok kialakítása során
  • A képzési program sajátosságai
  • Innovatív képzési megoldások felhasználása a képzés során

Előadó: Koltányi Gergely, mb. főigazgató, Nemzeti Közigazgatási Intézet

13.00-14.00 Ebédszünet

14.00 Mennyire KÉK is a CAF?- szervezeti önértékelés a közigazgatásban

  • Mi is a CAF?
  • A CAF hogyan kapcsolódik a szervezet fejlesztéséhez?
  • Hogyan segíthet a CAF a szervezeti teljesítmény értékelésében?
  • Milyen változások voltak 2013-ban?
  • Milyen on-line értékelési lehetőségek vannak itthon és az Eu-ban?
  • Milyen tényezők segítik, és gátolják a sikeres megvalósítást?
  • Milyen lehetőségek kapcsolódnak a CAF modellhez?

Előadó: Csiszár Miklós Béla, vezető tanácsadó, Brainspotting Bt.

14.30 Esettanulmány: az e-és m-Önkormányzatok kialakítása

  • Mi az e- és m-ügyintézés jelenlegi helyzete?
  • Hogyan lehet az EU-s irányelveknek megfelelni?
  • Hogyan néz ki az e- és m-ügyintézés informatikai támogatása?
  • Milyen hatékonysági és minőségi problémák merülnek fel?
  • Milyen akadályok lehetségesek az egyszerűsítési folyamatoknál?
  • Milyen jelenleg is futó fejlesztések vannak egyes önkormányzatoknál?
  • Mik a korábbi programok tapasztalatai?
  • Hogyan áll hozzá az újításokhoz az ügyfél?

Előadó: Keringer Zsolt , informatikai irodavezető, Szombathely Megyei Jogú Város polgármesteri Hivatal

15.10-15.30 Kávészünet

Közös kerekasztal-beszélgetés
15.30 Az álom valósággá válhat? – az érem másik oldala

  • Digitális jövő? Ügyfelek mennyire igénylik az újításokat?
  • Mi és hogyan változott meg az önkormányzatoknál az e-ügyintézés bevezetésével?
  • E-ügyintézés pro és kontra: milyen eredmények születtek és mik a buktatói?
  • Mekkora az igény az e-ügyintézésre a kistelepüléseken?
  • Hogyan lehetne áthidalni a kommunikációs rést, mind a jegyzők és informatikusok és mind az önkormányzatok és kormányhivatalok között?
  • Befejezett fejlesztések ismertetése
  • Jelenleg működő elektronikus közigazgatási szolgáltatásokkal kapcsolatos tapasztalatok, fejlesztési lehetőségek helyi és központi szinteken
  • Miben rejlik az e-közigazgatás sikeressége?
  • A széles körű tájékoztatás folyamata megoldást jelenthet az e-ügyintézés népszerűbbé tételéhez? Hogyan lehetne tájékoztatni, elérni az ügyfeleket?

Moderátor: Sikolya Zsolt, elnökségi tag, Magyary Zoltán E-közigazgatástudományi Egyesület
Résztvevők: Keringer Zsolt, informatikai irodavezető, Szombathely Megyei Jogú Város polgármesteri Hivatal; Schmidt Jenő, elnök, Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége;

16.30 A konferencia zárása

Forrás:
IIR-Hungary; 2013. november