„A globális internethasználat alig 5 százalékát tudhatták magukénak a táblagépek novemberben a StatCounter kutatása szerint. A terület ura kétségtelenül az iPad, amely tabletes online tevékenység több mint háromnegyedét söpörte be. Az eredmények ugyanakkor megcáfolni látszanak azokat feltételezéseket, melyek szerint a hasonló készülékek hamarosan leváltják a PC-ket.
Az internethasználat mindössze 4,8 százalékáért feleltek a tabletek novemberben – derül ki a StatCounter független webanalitikai cég kutatásából. Az okostelefonok már nagyobb szeletet, 19,1 százalékot tudhatnak magukénak, ám a területet még mindig a PC-k uralják (beleértve az asztali gépeket, és a laptopokat is), amelyekről az online tevékenységének 76,1 százaléka zajlott.A tabletek között ebben a tekintetben az iPadek igen domináns pozícióban vannak, a táblagépes internethasználat mintegy 74,5 százaléka történik az Apple termékeiről. A második helyet nem meglepő módon a Samsung kapja, amely tavalyi 8 százalékát idén novemberre 10,85-re tornázta fel. Bár második helyével is messze elmarad a cupertinói cég teljesítménye mögött, a StatCounter vezérigazgatója Aodhan Cullen szerint nem szabad figyelmen kívül hagyni a vállalat okostelefonok terén elért sikereit sem, amelyekkel komoly vetélytársat jelent az Apple számára.
Mára gyakorlatilag általános véleménnyé vált, hogy a rohamosan terjedő tabletek lassan leváltják a hagyományos asztali gépeket és laptopokat, a webanalitikai vállalat ezért is különítette el a mobileszközökön belül a táblagépekről zajló internethasználatra vonatkozó adatokat. Az eredmények azonban ellentmondanak a várakozásoknak, hiszen mint látható, a készülékek világszinten az online jelenlét alig 5 százalékáért felelnek – igaz, a tabletek, ahogy ma ismerjük őket, alig három éves múltra tekintenek vissza és a rohamosan növekedő eladásaik ellenére a használt gépek száma a PC-kének töredéke.
Az USA-ban és Nagy-Britanniában ugyanakkor valamivel nagyobb számokat láthatunk, bár az érték ott sem eget rengető. Az Egyesült Államokban az internetezés 6,8 százalékához, használnak tabletet, míg 15,2 százalékához okostelefont, a legnagyobb rész, 77,9 százalék pedig itt is PC-ről zajlik. Az Egyesült Királyságban a tabletek ezen a téren valamivel erősebbek, az internethasználat 9,6 százalékát tudhatják magukénak, míg a telefonok 14,8 az asztali gépek és notebookok pedig 75,4 százalékért felelnek.
Nagy-Britannia és az Egyesült Államok tabletes online jelenlétét is az Apple uralja, 80,4 és 80,3 százalékkal, amelyet az USA-ban az Amazon Kindle-je követ 7,4 százalékkal, majd a Samsung 4,2-vel, az Egyesült Királyságban pedig fordítva, a Samsung áll a dobogó második fokán 6,5 százalékos eredménnyel, az Amazon pedig a harmadikon 4,4-gyel. A statisztikák szerint tehát bár a táblagépek valóban egyre népszerűbbek, a Forrester szerint telepített bázisuk 2017-re a 905 milliót is eléri, még időre van szükségük ha le akarják váltani a hagyományos PC-ket, amelyek száma 2015-re várhatóan 2,3 milliárd körül mozog majd.”
Forrás:
Nem is olyan népszerű a tabletes böngészés; Hlács Ferenc; HWSW.hu; 2013. december 21.
Ha internetezés, akkor PC; Voith Hunor; IT café; 2013. december 21.