Skip to main content
jogközigazgatás: magyarközigazgatási informatika

E-ügyintézés a megújult birosag.hu oldalon

By 2018. december 17.No Comments

„Az Országos Bírósági Hivatal (OBH) a megújult központi honlapon tájékoztató anyagokat tett közzé a bírósággal történő elektronikus kapcsolattartásra vonatkozóan.

A 2018. január 1-jén vagy azt követően indult peres és nemperes eljárások tekintetében az E-PER 2018, az ezt megelőzően indult és elektronikus kapcsolattartással érintett ügyek tekintetében az E-PER 2016 aloldal tartalmazza – többek közt – a beadványok benyújtásának folyamatát ismertető tájékoztatót, az egyes célcsoportok részére készített segédleteket, a beadványok benyújtását követő értesítésekkel és az illetékfizetéssel kapcsolatos tudnivalókat.

Az OBH elnöke a bírósággal történő elektronikus kapcsolattartás során alkalmazandó elektronikus űrlapokat rendszeresített, melyek a Nyomtatványok menüpont alatt érthetőek el. Az űrlapok rendszeresen frissülnek, erről az OBH tájékoztatást nyújt a www.birosag.hu oldalon.

Az Üzemzavar naptár folyamatos és időszerű tájékoztatást nyújt az elektronikus kapcsolattartást biztosító rendszerek karbantartásáról, üzemkieséséről, mely események az eljárási határidők számítása szempontjából bírnak jelentőséggel.

A Gyakran ismételt kérdések az elektronikus kapcsolattartásról aloldalon az elektronikus kapcsolattartást érintően leggyakrabban felmerülő kérdésekre találnak hasznos válaszokat az ügyfelek.

Az OBH a bírósággal történő e-kapcsolattartást érintő, ügyfelektől érkező technikai kérdések szakszerű megválaszolása céljából működteti az E-PER Helpdesket.

Az OBH 2015. évben több elektronikus ügyintézési szolgáltatást vezetett be, melyek az ügyfelek gyorsabb, olcsóbb, tértől és időtől független, online ügyintézését biztosítják:

  • Az E-panasz biztosítja, hogy az ügyfelek az igazgatási panaszaikat a nap 24 órájában, a hét minden napján elektronikus úton is benyújthatják.
  • A Pertartam-kalkulátor egy online szolgáltatás, melynek segítségével az állampolgárok megtekinthetik, hogy egyes ügytípusokat adott bíróság átlagosan mennyi idő alatt intéz el, s ezáltal döntésük alapján a per időszerűbb lefolytatását biztosító illetékes bíróságon indíthatnak pert.
  • Bírósági Elektronikus Tájékoztató és Figyelmeztető Rendszer (BETFR) segítségével a regisztráló ügyfelek, jogi képviselők betekinthetnek az ügy alapadataiba, SMS és e-mail üzenetben tájékoztatást kaphatnak a fontosabb eljárási cselekményekről.

Szintén az ügyfelek kényelmét szolgálja a 2018. év során bevezetett Csődbetekintő Portál, amely a csődeljárásról és felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény 6. § (1d) bekezdése szerinti igazolás kiállítása iránti kérelmek elektronikus ügyintézést teszi lehetővé.”

Forrás:
E-ügyintézés a megújult birosag.hu oldalon; Magyarország Bíróságai; 2018. december 13.