„Megújult a közigazgatási ügyintézési portál, a Magyarország.hu (Mo.hu), ennek nyomán egyszerűbbé és kényelmesebbé vált az elektronikus ügyintézés, a szolgáltatások pedig már mobileszközről is könnyen elérhetők.
Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára a megújult honlapot bemutató keddi budapesti sajtótájékoztatón kiemelte: a kormányzat komolyan veszi az elektronikus közigazgatás kiterjesztését, ezt jelzi ez a fejlesztés is.
Napjainkban felértékelődik a távoli ügyintézés gyakorlata, a portál fejlesztésénél ezért az volt a cél, hogy ügyfélbarát, hatékony és szolgáltatásorientált oldal jöjjön létre, olyan, amelyen bárhol, bármikor online intézhetők az ügyek – mondta.
Bancsics Ferenc, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója felidézte: 2010 körül alakult ki az a magyarorszag.hu, amelyen már ügyeket is lehetett intézni. A fejlesztőknek nemcsak arra kellett figyelniük, hogy jól működő felületet készítsenek, hanem arra is, hogy az oldal áttekinthető legyen, a szolgáltatásokat az ügyfelek könnyen, egyszerűen elérhessék.
Fontos szempont volt az is, hogy az ügyfél megkapja a teljeskörű tájékoztatást és elérje az ügyintézés dokumentumait is – tette hozzá.
A régi oldalon háromszáz, az új portálon viszont megközelítőleg kilencszáz ügyleírás található, amelyek közül a leggyakoribb 750 esetében elektronikus ügyintézésre is lehetőség van. Az oldalhoz több mint száz szervezet csatlakozott, így már nemcsak a közigazgatással, hanem a közművekkel kapcsolatos ügyek is elindíthatók az oldalon – ismertette.
A megújult Magyarország.hu főoldaláról elérhetők a leggyakrabban intézett ügyek, a folyamatosan fejlesztett kereső pedig segít abban, hogy könnyen megtalálhatók legyenek a keresett tartalmak.
Az offline, saját gépen kitöltött nyomtatványok helyett már olyan űrlapok vannak az oldalon, amelyek nem igénylik külön program telepítését, egyszerűen, online módon kitölthetők, akár mobileszközön is. Az ügyintézést jelenleg száztíz ilyen űrlap segíti.
Az oldalnak van több olyan, személyre szabott funkciója is, amely korábban nem volt elérhető: a „Kedvencek” mappába lehet például rendezni a gyakori ügyeket, és visszakereshetők a portálon végzett műveletek is.
Az elektronikus ügyintézésben részt vevő szervezetek, egyebek mellett a NAV, a Magyar Államkincstár, a Belügyminisztérium maga készíti és frissíti a tájékoztatókat és útmutatókat a felhasználók kérdéseinek, visszajelzéseinek figyelembevételével.
A tájékoztatókat bárki megtekintheti, az ügyintézéshez azonban be kell jelentkezni. A belépés történhet ügyfélkapuval, telefonos azonosításra vonatkozó szolgáltatással vagy e-személyi igazolvánnyal.”
Forrás:
Megújult a közigazgatási ügyintézési portál, a Mo.hu; Híradó.hu; 2020. március 13.
Magyarország.hu (Mo.hu)
„
A megújult közigazgatási ügyintézési portál, a Magyarország.hu segítségével az elektronikus ügyintézés egyszerűbbé és kényelmesebbé válik. A közérthetőbb tájékoztatások és áttekinthetőbb oldalszerkezet mellett az elektronikus közigazgatási szolgáltatások már mobileszközről is könnyen elérhetőek.
A megújult Magyarország.hu oldalon az ügyleírások élethelyzetek szerint rendeződnek. A főoldalról elérhetőek a leggyakrabban intézett ügyek, továbbá a folyamatosan fejlesztett, a felhasználói szokások alapján „tanított” kereső is segít abban, hogy könnyen megtalálhatóak legyenek a keresett tartalmak.
A megújuló felület új ügyintézési lehetőségeket is biztosít. Az offline, saját gépen kitöltött ÁNYK nyomtatványok helyett most már olyan űrlapok vannak az oldalon, amelyek nem igénylik külön program telepítését, egyszerűen, online kitölthetők a böngészőből, vagy akár mobileszközön is. Jelenleg mintegy 110 ilyen űrlap segíti az ügyintézést. Többek között lehetőség van az első sikeres nyelvvizsga díjának visszaigénylésére, a KRESZ vizsgadíj támogatás, valamint a nagycsaládosok személygépkocsi-szerzési támogatásának igénylésére, de akár fogyasztóvédelmi beadvány is küldhető a portálon keresztül. Szintén új ügyintézési lehetőséget biztosítanak a portál kisalkalmazásai. A Járműszolgáltatási platform (JSZP) segítségével 13 millió lekérdezést kezdeményeztek alig több mint egy év alatt.
Több olyan személyre szabott funkcióval is rendelkezik az új oldal, amelyek korábban nem voltak elérhetők: például a „Kedvencek” mappába rendezhetőek a gyakori ügyek, illetve visszakereshetőek a portálon végzett műveletek.
Mindemellett fontos újítás az is, hogy az elektronikus ügyintézésben résztvevő szervezetek, többek között a NAV, a Magyar Államkincstár és a Belügyminisztérium, maguk készítik és frissítik a tájékoztatókat és útmutatókat a felhasználók kérdéseinek és visszajelzéseinek figyelembevételével. Mára már 110 szervezet csatlakozott a szolgáltatáshoz, és megközelítőleg 900 ügyleírás található a felületen, melyek közül 750 esetében az elektronikus ügyintézésre is van lehetőség.
Az oldalon található tájékoztató tartalmakat bárki megtekintheti, az elektronikus ügyindítás és egyes szolgáltatások használata azonban bejelentkezéshez kötött. A belépés történhet Ügyfélkapuval, telefonos azonosításra vonatkozó szolgáltatással, vagy eSzemélyi igazolvánnyal. Az új portál népszerűségét mutatja, hogy a tesztidőszak alatt az itt indított ügyintézések száma folyamatosan növekedett. Míg 2019 decemberében csaknem 330 ezer ügyindítás történt, addig 2020 januárjában ez a szám már majdnem 460 ezerre növekedett.”
Forrás:
Egyszerűbb és kényelmesebb ügyintézés – Megújult a Magyarország.hu; NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.; 2020. március 10.