Skip to main content
közigazgatás: magyarközigazgatási informatika

Továbbra sem kell a lejáró okmányok miatt kormányablakba menni

Szerző: 2021. március 7.No Comments

„Továbbra sem kell a lejáró okmányok miatt kormányablakba menni, a március 8-ától életbe lépő szigorítások egyébként nem befolyásolják a kormányablakok nyitvatartását – közölte a Miniszterelnökség.

A kormányhivatalok arra kérik az ügyfeleket, hogy csak a legszükségesebb, halaszthatatlan ügyekkel keressék fel a kormányablakokat, és inkább válasszák az elektronikus ügyintézést. Az ügyfélszolgálatok az eddig megszokott előzetes időpontfoglalás után fogadják az ügyfeleket.

A társadalmi kontaktusok számának csökkentése érdekében a kormány meghosszabbította a lejáró okmányok érvényességét.

  • A november 4. után lejárt igazolványok a jelenlegi veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig Magyarország területén használhatók maradnak.
  • Ugyanez vonatkozik azokra az okmányokra is, amelyek a tavaszi veszélyhelyzet idején, március 11. és július 3. között jártak le.

Időpontot az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon, a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve a 1818 ingyenesen hívható telefonszámon lehet foglalni. Március 8-tól nem törlik az elmúlt időszakban lefoglalt időpontokat.

A járvány miatt az elkészült okmányokat a hivatalok postán kézbesítik, személyes átvételre csak kivételes esetekben van lehetőség.”

Forrás:
Akinek lejártak az okmányai, annak most sem kell a kormányablakba mennie; Joób Sándor; Telex.hu; 2021. március 6.