„ A szakrendszer hibája miatt a kormányablakokban és okmányirodákban a gépjárművekkel kapcsolatos ügyintézésre jelenleg nincs lehetőség. A rendszer üzemeltetője dolgozik a hiba elhárításán. Az időponttal rendelkező érintett ügyfelekkel a kormányablakok új időpontot egyeztetnek. Ügyfeleink szíves türelmét és megértését kérjük. ”
Forrás:
Fennakadások a gépjármű-ügyintézésben, rendszerhiba miatt; Miniszterelnökség; MTI OS; 2023. március 10.
„ Egymás után két külön rendszerhiba sújtja az okmányirodai adminisztrációt.
Kedden az Európa-szerte használt Schengeni Információs Rendszer (SIS) tervezett karbantartása miatt szünetelt az okmányirodai ügyintézés Magyarországon, ezért nem lehetett autókat átírni és forgalomba helyezni, ám az országok közti nyilvántartás működése szerda délre nálunk is helyreállt.
A Telex szerint azóta egy újabb informatikai hiba is jelentkezett, ami akadályozza a gépjárművekkel kapcsolatos adminisztratív ügyek intézését. Információik alapján ennek szintén a körözési nyilvántartáshoz lehet köze.
A lap megkeresésére az ügyintézés informatikai hátterét biztosító Idomsoft Zrt. az írta, hogy a gépjármű-nyilvántartási rendszer, illetve az eredetiségvizsgálati rendszer használatával kapcsolatos fennakadások az Országos Rendőr Főkapitányság által fejlesztett és üzemeltetett körözési nyilvántartásban jelentkező működési zavarok miatt történnek, a keddi leállástól függetlenül.
„Tekintettel arra, hogy a gépjármű-nyilvántartás és az eredetiségvizsgálat is adatokat kér a körözési nyilvántartási rendszertől, annak működési zavara a mi rendszereinket is érinti. A hiba elhárításán folyamatosan dolgoznak az ORFK szakemberei” – tették hozzá.”
Forrás:
A rendőrségre mutogatnak a gépjármű átírás országos leállása miatt; Infostart; 2023. március 11.