„Az Európai Bizottság köz- és magánszervezeteket gyűjtött össze, hogy megvitassák a virtuális világokat, és betekintést nyerjenek a jövőbeli munkába.
Az Európai Bizottság otthont adott a Virtuális és Kiterjesztett Valóság Ipari Koalíció ülésének, amelyen több mint 80 magán- és állami szervezet több mint 110 résztvevője vett részt a szakpolitikai megbeszélések intenzív napján.
Yvo Volman, a Tartalmak, Technológiák és Kommunikációs Hálózatok Főigazgatóságának (DG CNECT) igazgatója ismertette a résztvevőkkel az EU politikai prioritásait, többek között a versenyképességi iránytűt, a kkv-k és az induló innovatív vállalkozások könnyebbé tételét célzó új egyszerűsítési menetrend részeként egy jövőbeli 28. rendszer esetleges létrehozását [értsd a 27 tagállami jogi szabályozás helyett egyetlen uniós szabályozás. Szerk. eGov Hírlevél], valamint a kutatás és az innováció támogatásának egyszerűsítését célzó új többéves pénzügyi keretet.
Rehana Shwinninger-Ladak Anne Bajarttal, az Interaktív Technológiák Osztályvezetőjével, illetve osztályvezető-helyettesével együtt előkészítette a terepet a virtuális világokkal kapcsolatos partnerség számára. A partnerség célja egy virágzó ipari és végfelhasználói ökoszisztéma kialakítása és előmozdítása az EU-ban. Ez az ökoszisztéma magában foglalja az értéklánc valamennyi aspektusát, bevonja az embereket és a társadalmat, és előmozdítja az ezekben a virtuális világokban való aktív részvételt.
Az Európai Bizottság ezt követően elősegítette a technológiai fejlesztéssel, valamint a kutatással és fejlesztéssel foglalkozó szervezetek közötti vitát. Ez magában foglalta az XR, AR, VR, immerzív technológiákra szakosodott szervezeteket, az egyetemeket és az oktatásra és a tudományos fejlődésre összpontosító kutatóközpontokat, a különböző iparágakban működő vállalatokat és szövetségeket, az uniós finanszírozású vagy nemzetközi kezdeményezésekben részt vevő szervezeteket, a metaverzumot és a kialakulóban lévő technológiákat, valamint az élvonalbeli technológiákra szakosodott szervezeteket.
Több mint száz résztvevő beszélt olyan ígéretes területekről, mint például, de nem kizárólagosan:
- immersion & vizualizáció
- intuitív valós idejű felhasználói interakció, szabványosítás & interoperabilitás
- vertikális kihívások, mint a digitális ikrek
- logisztika & ipar
- egészségügy
- kultúra
- média & művészetek
- oktatás
Ez a gyümölcsöző és rendkívül részvételen alapuló rendezvény lehetővé tette az Európai Bizottság számára, hogy betekintést és elképzeléseket gyűjtsön mind a magán-, mind az állami szervezetektől a virtuális világokra irányuló partnerség stratégiai kutatási és innovációs tervével (SRIA) kapcsolatban.
Tudjon meg többet az emberek igényeinek megfelelő virtuális világokra vonatkozóstratégiáról.”
Forrás:
A virtuális és kiterjesztett valóság ipari koalíciója továbbra is elkötelezett a valós problémák megoldása mellett; Shaping Europe’s digital future, Európai Bizottság; 2025. február 12.
[Ez az Európai Bizottság eTranslation szolgáltatása által készített gépi fordítás, amely segít Önnek az oldal megértésében. Kérjük, olvassa el a használati feltételeket.
Az eredeti változat elolvasásához keresse fel a forrást tartalmazó oldalt].
Lásd még:
The Virtual and Augmented Reality Industrial Coalition; Shaping Europe’s digital future, Európai Bizottság