„2014. január 1-jével a kormányablak rendszer kibővül, az ország több mint 300 pontján teszik hozzáférhetőbbé az államigazgatási ügyintézést. Közel 2400 ügykört látnak majd el az integrált ügyfélszolgálati irodák. Békés megyében is készülnek az ügyintézők képzésével és az informatikai háttér kiépítésével. A kormánytisztviselői napon a Megyei Kormányhivatal igazgatója Dr. Onody Gyula nyilatkozott a Rádió Orientnek.
Dr. Onody Gyula korábban települési önkormányzatnál és adóellenőrzési területen is dolgozott, 2011 májusában került a Békés Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztályának élére, később az igazgatói székbe. Az igazgató elmondta, a 2010-ben újjáalakult közigazgatási hivatal bázisán épült megyei kormányhivatalba 14 ágazati szakigazgatási szerv integrálódott.
Erdős Norbert kormánymegbízott a hatékony gazdálkodást tűzte ki célul: „A Békés Megyei Kormányhivatal a legjobbak között teljesített, adósságállomány nélkül látja el a feladatait” – tájékoztatott Dr. Onody Gyula. A szilárd alapokon álló pénzügyi szervezést a törzshivatal végzi, amely közvetlen kontrollt gyakorol a beszerzések terén: csakis a célszerű, szükséges beszerzéseket hagyják jóvá, illetve a gépjármű- és eszközpark átcsoportosításai révén is törekszenek a gazdaságos működésre.
„Egy átalakulás szülte többlet feladatokkal járó időszakban élünk”- jegyezte meg az igazgató. Hozzátette, elégedett kollégái munkájának színvonalával az adminisztráció csökkentésére a struktúra ésszerűsítésének útját választotta a kormányzat.
Dr. Onody Gyula a szűkebb értelemben vett szakmai vezetéssel foglalkozik: koordinációs, törvényességi, hatósági feladatok ellátásáért felel, de folyamatos együttműködésben dolgozik a hivatalszervezetet főigazgatójával Blaskovits Péterrel, aki elsősorban a funkcionális gazdálkodási kérdésekben irányít. A szakigazgatási szervek szakmailag önálló szervezeti egységek, ha konzultációra kerül a sor, többnyire a gazdálkodással, üzemeltetéssel kapcsolatban merülnek fel kérdések, amellyel főként a főigazgató foglalkozik, de általános helyetteseként Onody Gyula szintén illetékes.
A kormányablakok átláthatóbbá teszik az államigazgatást, közel 2400 ügykörben lehet az integrált ügyfélszolgálatokhoz fordulni. Az ügyintézés családbarát, egységes arculatú helyszínein az állampolgárok színvonalas kiszolgálását ígérik. Az új rendszer egyik pillére a humán erőforrás: a kormányablak ügyintézők kiválasztása, képzése nagy gonddal folyik. A másik pillér a megfelelő informatikai háttér biztosítása. 2014. január 1-jéig kell a személyi állomány teljes felkészítését és a technikai infrastruktúra, a tudásbázis kiépítését végrehajtani.
„A járások kialakításával direktebb lett a kapcsolat az állampolgár és az államigazgatás között, a kormányablakok viszont egy teljesen új dimenziót jelentenek ebből a szempontból” – hangsúlyozta az igazgató.”
Forrás:
A kormányablakok új dimenziót nyitnak a közigazgatásban; OrientPress; 2013. július 23.