„Jelentős minőségi problémák vannak a közigazgatásban, eddig viszont csak úgy lehetett felmondani egy tisztviselőnek, ha az alkalmatlanságát bizonyították. Ez gyakorlatilag lehetetlen, hiszen egy köztisztviselő általában nem papírral bizonyítható módon – például a megfelelő szakirányú képzettség hiánya miatt – vált alkalmatlanná. Inkább azért, mert nem érezte magáénak a köz szolgálatát. Ezért szerettük volna az államigazgatást jobban elhatárolni az önkormányzatiságtól; a kormány alkalmazásában állók számára pedig minőségértékelési és ösztöndíjrendszert is létrehozni amellett, hogy életpályamodellt biztosítunk nekik. Alapvető átalakításra készülünk, hogy hatékonyabbá váljon a munkavégzés.
– Miért nem inkább az egészségügyi vagy oktatási reformba vágnak bele?
– Azért a közigazgatással kezdtük, mert Magyarország versenyképességét jelentősen rontja ennek a struktúrának az elavultsága. Az, hogy a gazdasági válságnak ilyen súlyos következményei voltak idehaza, csak részben vezethető vissza világgazdasági okokra. Jelenleg a hatékony ügyintézés helyett inkább elhárító magatartást tapasztalnak azok, akiknek a közigazgatás valamely területével akad dolguk… A cél, hogy a folyamat végén az állam intézményei, a közigazgatás úgy működjön, mint a svájci óra: halkan, észrevétlenül ketyegjen, s mindig pontosan lássa el a feladatát.”
Forrás:
Hol itt a botrány? Heti Válasz, 2010. július 27.