„Kevés a gáz-, vagy áramkereskedőt váltó fogyasztó, még nem elég éles a verseny. Nem elég tájékozottak a fogyasztók. Másra számítunk? A közel egy évtizede liberalizált távközlési piac veteránja, a vezetékes telefon esetében is máig hiányosak az ismeretek.
…
Ugyan a lakossági piacon a penetráció csökkenése megállíthatatlannak látszik, a fix telefónia piacának urai jellemzően biztosan tartják magukat a korábban megszerzett területeiken, a szolgáltatóváltás nem jellemző.Ez a lojalitás magas foka mellett a fogyasztók relatíve magas információszegénységére is visszavezethető, amiről mi sem árulkodik jobban, mint az a tény, hogy a váltás lehetőségéről a válaszadók – a hazai háztartások távközlési kérdésben illetékes döntéshozói – több mint kétötöde még csak nem is hallott.”
Forrás:
Lakossági fix telefónia, Schopp Attila, IT Business, 2010. november 19.