„A kormányváltás óta az állam szolgáltató jellegének erősítése határozta meg a közigazgatás rendszerének átalakítását – hangsúlyozta Répássy Róbert, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium igazságügyért felelős államtitkára pénteken Győrben, a tárca partnerségi programjának rendezvényén.
A „jó állam” koncepció „lehetne akár olyan ideológia, amely valamifajta rideg valóságnak a megszépítéséről szól, hiszen az állam nem feltétlenül mindig csak jó”, de az államra szolgáltatóként is lehet tekinteni, és a kormányzat ezt akarja megvalósítani – mondta az államtitkár, aki szerint egészségesen csak ebből a szemléletből közelíthető meg ez a funkció.
Szavai szerint ez a személet a közigazgatásban bevezethető, és az elmúlt három-négy évben ez határozta meg a rendszer átalakítását.
Répássy Róbert kiemelte: az a cél, hogy a legkisebb és a legnagyobb településen is egységes színvonalú szolgáltatást tudjon nyújtani a közigazgatás; ehhez kellett a kormányhivatalok és a járási hivatalok rendszerének kialakítása.
Az államtitkár hangsúlyozta: a közigazgatás átalakulása a rendszerben dolgozóktól is komoly erőfeszítéseket igényel, de mindennek eredményeként javult a közigazgatás színvonala és az emberekben arról élő kép is.
Emlékeztetett: a 2010-ben hivatalba lépett kormány egyik legfontosabb feladatául tűzte Magyarország, ezen belül az állam megújítását, szerepének újragondolását, ennek pedig egyik meghatározó funkciója a közigazgatás.
Széles Sándor Győr-Moson-Sopron megyei kormánymegbízott az eseményen arról beszélt: nagyon sok tekintetben megváltozott az elmúlt négy évben az államigazgatási szemlélet, az ügyfélközpontúan működő kormányablakokban „egészen más típusú ügyfélfogadás zajlik”, mint 2010 előtt a hivatalokban, 2020-ig pedig a Magyary-program kiteljesedésének eredményeként általánossá válik az új kormányablakrendszer.”
Forrás:
Szolgáltató államot építünk; Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium; 2014. március 21.