Skip to main content
gazdaságinformatika

Hogyan találjunk befektetőt könnyedén?

Szerző: 2014. december 1.No Comments

Van egy magyarul csak értelemszerű fordítással visszaadható fogalom a „pitch”, vagy „elevator pitch”. Lényege az induló vállalkozás (céljai) olyan, nagyon rövid, nagyon lényegi bemutatása, amelynek hatására az esetleges jövendő üzleti partnerek (befektetők) látnak minimum annyi fantáziát a cégben, hogy egy további, immár komolyabb megbeszélés keretében tisztázzák az üzleti lehetőségeket. A bemutatás időtartama fél perctől kb. 2-3-5 percig terjed. A legenda szerint annyi idő alatt kell elmondani a vonzónak szánt szöveget, amennyi idő egy liftben rendelkezésre áll, hogy a véletlenül szintén ott utazó lehetséges befektetőt meggyőzzük (vagyis „néhány emeletnyi” idő).

Természetesen számos formája van annak, hogy ne legyen ennyire a véletlenre bízva a nagy találkozás. A fizikai, személyes jelenlétre épülő hagyományosnak mondható formákon túllépve a PitchHopper Inc. nevű magyar vállalkozás egy platformot fejlesztett ki erre a célra. A két tapasztalt informatikai szakember által alapított és az Egyesült Államokban bejegyzett cég neve kedves szójáték a „grasshopper” (szöcske) és a „pitch” szavakkal. Aki itt regisztrál, az lehetőséget kap arra, hogy egy maximum két perces videót feltölthessen, bemutathassa a cégét (nemcsak a videóval). Az információk alapján a cégeket lehetséges befektetőkkel hozzák össze. Hangsúlyt helyeznek arra, hogy megfelelő minőségű, struktúrájú legyen a tartalom. Olyan ez, mint egy szolíd, tagsági díjas társkereső klub. Összehozza civilizált feltételek között a befektetőket és az új, megvalósításra váró ötletek gazdáit. Ráadásként az új, induló vállalkozásoknál dolgozni kívánó szakembereknek is lehetőséget kínál a csatlakozásra. Nincsenek földrajzi és iparági korlátok, a hasonló szolgáltatásoktól a minőséggel és a korrekt árakkal szándékoznak kitűnni. Az év végig kedvezményes a csatlakozás.

Forrás:
PitchHopper