„Hogyan strukturálják az infokommunikációs államtitkárságon belül a szakterületeket?
– Az államtitkárság portfóliójába beletartozik minden, ami kormányzati és közigazgatási informatikai infrastruktúra, beleértve azok üzemeltetését és fejlesztését is. Hozzánk tartozik az elektronikus hírközlés, a spektrum- és frekvenciagazdálkodás, a postaügyi szabályozás és az audiovizuális médiaszabályozás is. Összességében a teljes infokommunikáció egy kézben összpontosul. Vasváriné dr. Menyhárt Éva, akit távközlési szakemberként a szakma jól ismer, helyettes államtitkárként felügyeli az elektronikus hírközlést, a postaügyi szabályozást, a frekvenciagazdálkodást és az audiovizuális médiaszabályozást. Vályi-Nagy Vilmos pedig a kormányzati informatikáért felelős. „
Az előző vezetés ténykedését leíró fehér PDF-ről:
” Az általánosságon túl a konkrétumokra is nagy súlyt helyezünk, mert hiszen ebből is építkezni akarunk a saját infokommunikációs stratégiánk megalkotásakor. Meglátásom szerint az előző kormány e témában elkövetett felelőtlensége három irányú lehet. Az egyik a pénzügyek, a meggondolatlan, hatékonytalan pénzköltés. A másik hibaforrás a rossz, idejétmúlt, pazarló, nem kompatibilis technológiai fejlesztések. A harmadik feltárandó terület az elszalasztott lehetőségekben megnyilvánuló fiaskók. De nem kívánunk sokat foglalkozni a múlttal. Szeretném hangsúlyozni, csak tiszta képet akarunk kapni az infokommunikáció helyzetéről.”
Az új stratégia alapilléreiről:
„Az egyik legfontosabb: a szolgáltató állam megvalósítása. Az informatikai fejlesztéseknek elsősorban ügyfélbarátnak és felhasználóbarátnak kell lenniük. Csak egy példát mondjak: nem jó az, ha adóbevallási időszakban az APEH-nyomtatvány nyolc kattintással érhető el. Ha a szemléleten változtatunk, a megoldás nem olyan bonyolult. Az ügyintéző helyett az ügyfelet állítjuk középpontba… Alapelvünk a stratégiaalkotáskor: hatékony, ésszerű gazdálkodás a közpénzekkel és a társadalmi párbeszéd. Továbbá, a közigazgatásban elengedhetetlenül fontosnak tartom az informatikai rendszerek egységesítését és a bürokrácia csökkentését Ezekre az alapokra akarunk építkezni. Ez szemléletbeli különbség az előző adminisztrációhoz képest.”
Szó van még többek között az Ügyfélkapuról, a Nemzeti Digitális Közműről, az említés szintjén az egycsatornás ügyintézésről.
Forrás:
Piac és Profit, 2010. augusztus 2.