„…A kutatás háttere
A Gazdasági Versenyhivatal az online szállásközvetítői piacon indított eljárást 2 évvel ezelőtt. A kutatás célja a háromszereplős piac (fogyasztó, szállásközvetítő, szállásadó) jobb megértése. A piac fogyasztói oldalról történő jobb megértéséhez a GVH az NRC-t kérte fel kutatási partnerként.A kutatás legfőbb kérdései:
- Mennyit utaznak a célcsoport tagjai?
 - Milyen online szállásközvetítőket vesznek igénybe utazásaik lebonyolításához?
 - Hogyan, milyen folyamatokon keresztül foglalják le utazásaikat?
 - Kik a piac legfontosabb szereplői a fogyasztók szerint?
 - Milyen látens funkciói vannak a szállásközvetítői oldalaknak?
 - Milyen egyéb szolgáltatásokat vesznek igénybe az egyes oldalakon?
 …”
Forrás:
Online szállásközvetítés; Gazdasági Versenyhivatal; 2015. december 4.