A Nielsen piackutató cég két jelentésben számolt be a az amerikaiak online időháztartásáról. Néhány grafikonban összefoglalták, hogy az online töltött idejüket milyen arányban osztják meg az egyes webhelyek illetve tevékenységek között. A vizsgált kategóriák: társashálózatok, online játékok, levelezés, üzenetküldés (csetelés), video/film, keresés, szoftvergyártók webhelyei, szórakozás, apróhirdetések/aukció, egyebek. Hasonló módon megvizsgálták a mobil eszközökkel internetezők szokásait is egy újabb jelentésben.
Online eltöltött idejük csaknem negyedét társashálózati helyeken és blogokon töltik a felhasználók, szemben az egy évvel ezelőtti 15,8 százalékkal (43 % emelkedés). Összességében online idejük közel 40 százalékát három tevékenység köti le: társashálózatok, játék, levelezés.
Forrás:
What Americans Do Online: Social Media And Games Dominate Activity, Nielsen Wire, 2010. augusztus 2.
How Americans Spend Mobile Internet Time: A New Look, Nielsen Wire, 2010. szeptember 3.