„A könyvpiac már évek óta nem számít prosperáló ágazatnak. A forgalom 2010-ben is mérséklődött, 64,1 milliárdról 61,5 milliárd forintra, a csökkenés az inflációval együtt a kilenc százalékot is elérheti. A szakma szereplői a világgazdasági válság miatt csökkenő vásárlóerőt teszik felelőssé, de közben a szakmát belső feszültségek is terhelik, például, mert a nagy könyvpaloták gerjesztette mennyiségi verseny nagy terhet ró a kiadókra.
Nem véletlen, hogy a magyar piacon is megjelentek a nagy terjesztői hálózatokat kikerülő cégek, amelyek az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában már kedvelt print on demand rendszert (nyomtatás igény szerint) próbálják meghonosítani. A könyveket nem egyszerre, hanem a megrendelések után gyártatják le, annyit, amennyire szükség van… a titok az előállítás ésszerűsítésében rejlik: nincs szerkesztő, nincs kézi tördelő, és a korrektúrára sem fordítanak nagy gondot. A terjesztés, a kiadvány népszerűsítése a közösségi site-okon történik. Így míg a hagyományos kiadóknál ötszáz-ezer eladott példányszám után lesz nyereséges a vállalkozás, addig náluk már tíz példány is termel némi hasznot. És naponta jönnek ki új könyvvel.”
Forrás:
Már a könyvkiadók közt is hódítanak a fapadosok, Világgazdaság, 2011. március 28.