„A Tanoda program, a Nemzeti Köznevelési Portál és a Lego Education program bevonásával bővül a Vodafone Magyarország Alapítvány Digitális iskola programja.
Fülöp Attila, az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára budapesti sajtótájékoztatóján azt hangoztatta, hogy vannak olyan társadalmi ügyek, amelyek nemcsak a kormány vagy a versenyszféra magánügyei, hanem közös ügyek, ilyen például a digitalizáció.A kormány 2016-ban fogadta el a digitális oktatási stratégiát, amellyel elismerték, hogy a 21. századi siker egyik kulcsa a digitális készség és tudás elsajátítása – emlékeztetett az államtitkár.
A tanoda hálózatról elmondta: a nehéz szociális helyzetben lévő, hátrányos helyzetű, sok esetben cigány gyerekeket délutáni foglalkoztatás keretében magára a tanulásra tanítják, és igyekeznek minél több segítséget adni nekik az önálló boldoguláshoz.
Jelenleg 280 tanodában nyolcezer gyereket érnek el országszerte, jövőre pedig első alkalommal költségvetési támogatásban is részesülnek a tanodák, 2,5 milliárd forint állami forrás jut majd rájuk – közölte Fülöp Attila.
Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta, a Vodafone Magyarország Alapítvány három éve indította el a Digitális iskola programot, az idei tanévben pedig szeretnék bővíteni a részt vevők körét, valamint mélyíteni a diákok és tanárok tudását.
Ennek érdekében három partnert vontak be a munkába. A – több mint 1500 iskola által használt, mintegy 40 ezer feladatgyűjteményt tartalmazó – Nemzeti Köznevelési Portállal együttműködve céljuk, hogy a digitális kompetenciafejlesztés a mindennapi oktatás részévé váljon.
A tanoda program célja hasonló a digitális iskola programhoz, mivel mindkettőnek a felzárkóztatás a célja, az összefogás részeként elsősorban hátrányos helyzetű térségekben működő tanodáknak osztanak ki 2019-ben 100 tabletet és internetkapcsolatot is biztosítanak hozzájuk.
A Lego Education programmal együttműködve pedig azt szeretnék megmutatni, hogy a programozás és a kódolás szinte játék, egyszerre fejleszthető vele a kompetencia és a kreativitás, amelyeknek nagy hasznát veszik majd a gyerekek a munkaerőpiacon. Az együttműködés keretében öt iskola kap Lego robot készletet – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.
A kiosztott háttéranyag szerint a Digitális iskola programba 2015 óta 25 iskolából 6500 diákot és 700 pedagógust vontak be, táblagépeket osztottak ki, ingyenes alkalmazásokat tartalmazó applikációs tárat hoztak létre, ismert videóbloggerek részvételével Vloggersulit indítottak, a ReBot program keretében pedig háztartási hulladékokból építettek robotokat a diákok. A programhoz önkéntes munka keretében csatlakoztak a Vodafone munkatársai is, a legaktívabb iskolák pedig külön jutalomban részesültek.”
Forrás:
Bővül a Digitális iskola program; Emberi Erőforrások Minisztériuma; 2018. november 16.