„… a Near Field Communications (NFC) fordulópont az elektronikus, illetve digitális kereskedelemben, a változás pedig sokkal gyorsabban fog lezajlani, mint azt a legtöbben gondolnák. Sőt, az hogy egyre több a kétkedő és a kritizáló, Mullagh szerint mindössze azt jelenti, hogy a régi módszerekben érdekelt szereplők érzik, hogy ez az újdonság valóban romboló hatású számukra, és a technológia könnyen elviheti az üzletüket.
A köztudatban leggyakrabban az forog az NFC-vel kapcsolatban, hogy a rendszer lényege az érintésnélküli fizetésben van, s felületesen szemlélve gondolhatná bárki azt, hogy az NFC nem más, mint a műanyag VISA vagy Mastercard kártyánk belegyömöszölése a mobilunkba. A jelenlegi spekulációk alapján az Apple és a Google az iTunes és a Checkout fiókokhoz köti majd az embereket és letarolja a mobilos fizetési piacot, s beleül a sok milliárd dolláros tranzakciók sodrásába. Valószínűbb viszont, hogy a fő platform irányítók mellett a klasszikus fizetőeszköz kezelők és az online pénztárcák, kuponszolgáltatók és egyéb megoldások is ott sorakoznak majd a mobilon. Az okostelefon NFC-vel tehát nem egyenlő a kijelzős bankkártyával.
Az NFC több mint pénzhelyettesítő
Mullagh azt tapasztalja, hogy a kétkedők szerint az NFC kizárólag a pénzről szól, de valójában a mobil kereskedelem képletben az NFC-vel kapcsolatban a fizetés a legkisebb érték lehet. Az igazi perspektíva a fizetésen túl a valós idejű, teljesen interaktív bolti személyes marketing, a hűségprogramok, illetve az ajándékkártyák, kuponok, belépők, jegyek és promóciók világa. Az NFC segítségével egy boltban válogathatunk, hogy egy adott terméket a folyószámlánkról, vevőkártyáról vagy kuponnal akarunk kifizetni, vagy akár virtuális pénznemek is létrejöhetnének, de nyugodtan használhatjuk majd a PayPal-t vagy bármelyik online pénztárcát fizikailag is létező offline boltokban is. A felhasználók pedig gyorsan rákapnak majd, abban a pillanatban, hogy megérzik ennek a valós értékét és a kényelmet, ami ezzel jár.A szükséges fejlődés egyik része csak, hogy a felhasználók zsebében ott lapuljon az NFC-képes mobil, erről a Google és az Apple gondoskodni fog, maximum 1-1,5 év múlva már jelentős mennyiségben lesznek eszközök használatban, 4-5 év távlatában pedig az sem elképzelhetetlen, hogy az NFC olyan alaptartozék lesz, mint manapság a kamera.
A történet másik oldala a boltokban lévő NFC-képes POS terminálok, illetve az üzletekben vagy a köztereken elhelyezett egyéb végfelhasználói pontok. A POS-ok terjedéséről maguk a bankok és a kártyatársaságok gondoskodnak, és már most látszik, hogy az új terminálok még Magyarországon is szinte kivétel nélkül támogatják például a Visa PayWave-et és a Mastercard PayPass-t, s innen már tényleg csak egy lépés, hogy a mobilos NFC is bekerüljön a képbe.”
Forrás:
Az NFC jegy egy új világba, Dojcsák Dániel, HWSW.hu, 2011. április 12.