„A Google a héten újabb részleteket hozott nyilvánosságra Chrome böngészője egy belső programozási felületének azon átalakításával kapcsolatban, ami februárban már nagy vihart kavart. Ez ugyanis jelentős mértékben korlátozhatja majd a reklámblokkolók működését a szoftveren – és az új információk szerint fogja is, igaz, csak azoknak, akik nem előfizetői a cég valamilyen vállalati szolgáltatásának.
Ez azt jelenti, hogy a jövőben a jelenlegivel azonos szinten és módon kizárólag a vállalati Google-fiókkal rendelkező felhasználók szűrhetik majd a reklámokat, mindenki más azonban kénytelen lesz megelégedni a blokkolás egy korlátosabb formájával. Ez a legnépszerűbb blokkolók közül az Adblock Plus-t nem fogja érinteni, de pl. a uBlock Origin és társai működésképtelenné válnak majd – ha csak készítői nem módosítják azokat úgy, hogy a jövőben az ABP-hez hasonlóan működjenek.Ez egyben egyébként azt is jelenti, hogy a reklámblokkolók kevésbé tudják majd intelligensen és egyedileg szűrni a reklámokat, és kénytelenek lesznek kvázi előre deklarálni azt, hogy mi az, aminek megjelenését nem akarják engedélyezni. A Google korábban ezen változás bevezetését a működésben azzal indokolta, hogy az összetett ad-hoc jellegű szűrések lelassítják a böngésző működését, amit el akar kerülni.Jelenleg még nem lehet tudni, hogy az új, csak korlátosabb blokkolást lehetővé tevő változások mikor jelennek meg a Chrome böngésző stabil kiadásaiban, de erre vélhetően az idei év vége, jövő év eleje előtt nem kerül majd sor.”
Forrás:
Korlátozni fogja a reklámblokkolók működését a Chrome-ban a Google; PC Forum; 2019. május 29.
Lásd még: Google Just Gave 2 Billion Chrome Users A Reason To Switch To Firefox; Kate O’Flaherty; Forbes; 2019. május 30.
Hacker News; 2019. június 2. (Ez utóbbi hivatkozáson számos további információ, lehetséges felhasználói reakciók, más megoldások, azok előnyei és hátrányai.)