„Két hazai cég egy ingyenesen használható, online platformon tette közzé a budapesti és Pest megyei plázák, hipermarketek és bevásárlóparkok látogatottsági adatait, ezzel segítve a vírus elleni védekezést – ismertette György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium(ITM) államtitkára.
A plázák zsúfoltságát mutató LocSight szolgáltatás rávilágít arra, hogy az adatalapú innovációnak nemcsak az ország versenyképességében, de az emberek mindennapi életének megóvásában is nagy jelentősége van – fejtette ki György László.Az alkalmazás segítségével az állampolgárok fontos információkhoz juthatnak, amelyek az egészségük megóvását is szolgálják. Így a járvány megfékezésében is fontos szerepet kap az applikáció, ráadásul a vállalkozások biztonságosabb működése hozzájárul a munkahelyek megőrzéséhez – mondta el az államtitkár.
A jelen pillanatban Európában egyedülálló kereskedelmi térinformatikai szolgáltatás mobiltelefonról is használható. Felülete kifejezetten kezelőbarát, mindössze ki kell választani a kereskedelmi egységet.
Az ekkor megjelenő táblázat színezése megmutatja, hogy a hét egyes napjain és óráiban mekkora az adott bevásárlóközpont forgalma, ráadásul naponta frissítik a telefonos applikációt.
Az alkalmazással bárki megtervezheti vásárlása időpontját, elkerülve a legzsúfoltabb órákat.Ha csak egy adott időpont felel meg a vásárlásra, megkereshető az a bevásárlóközpont, amely a vásárlóhoz közel van és a legkevésbé telített az adott időszakban. A felület használatával így lerövidíthető az adott áruházban töltött idő és jelentősen csökkenthető a koronavírus-fertőzés kockázata is.”
Forrás:
Ingyenes alkalmazás segít elkerülni a tumultust a plázákban; Világgazdaság; 2020. december 11.
LocSight (Location Insight)