A svájci államszövetségi e-közigazgatási programot irányító testület hozzájárult újabb hat projekt üzembehelyezéséhez, melyek közül kettő a szolgáltatásokhoz kapcsolódik: az egyik a cégalapítást lehetővé tevő platform, az másik az „ASA 2011” (e-kormányzat a mezőgazdaságban).
A többi négy az e-közigazgatási szolgáltatások során használatos alapszolgáltatás (infrastrukturális elemek,különböző szabványok meghatározásának szervezeti és jogi keretei):
- a személyes adatok szabványosítása
- elektronikus fájlok és dokumentumok cseréjére vonatkozó országos szabvány
- elektronikus űrlap szolgáltatás
- SuisseID, az első nemzeti szintű elektronikus személyazonosító
Az ilyen típusú projektek vélhetően nagyban elősegítik a jelenlegi és a jövőbeni e-közigazgatási szolgáltatások fejlődését. A továbbiakban felkérik majd a szövetségi hivatalokat és kantonokat, hogy fejtsék ki véleményüket a fejleményekkel kapcsolatban egy konferencia folyamán.
A felülvizsgált Keretrendszeri Megállapodást a Szövetségi Tanács és a Kantoni kormányok közös jóváhagyása után nyújtják be várhatóan 2011 végéig. A 2011 utáni együttműködésről létezik egy olyan elképzelés, miszerint létrehoznak egy közös finanszírozási alapot, amely több kiemelt közép és hosszú-távú intézkedés hatékonyabb és gyorsabb alkalmazását segíti elő.
Forrás:
Újabb e-közigazgatási szolgáltatások Svájcban, Infotér.eu, 2011, július 18.
CH: More projects completed, revised framework agreement on the right track, ePractice.eu, 2011. július 18.