„Magyarországon tíz emberből egy már kötött biztosítást az interneten, ezzel az aránnyal Európában a második helyen állunk Nagy-Britannia mögött – derül ki az Eurostat 2009-es, nemzetközi online pénzügyi felhasználói szokásokat elemző statisztikájából. Az online biztosítás gyors térnyerésének alapvetően három oka van: az otthonról is intézhető szerződéskötési folyamat és a teljesen automatizált rendszerek jelentette kényelem, az internet lehetőséget ad arra, hogy az ügyfél maga döntse el, mit hogyan szeretne (akár egy-egy kalkulációt többször is megismételve próbálgathatja, mikor milyen kedvezményekkel, fizetési módokkal és egyéb lehetőségekkel a legkedvezőbb számára az adott biztosítás, illetve pár perc alatt akár biztosítások tucatjait is össze lehet hasonlítani.
Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu szakmai igazgatója szerint az online biztosításokhoz kapcsolódó fogyasztói attitűd alapvetően nem különbözik attól, ami más internetes vásárlásnál is megfigyelhető: az ügyfeleknek elsősorban az érthetőség, a kezelhetőség és az egyszerűség számít. Ami a termékeket illeti: a legnagyobb netes értékesítési arányt produkáló kötelező gépjármű-felelősségbiztosításnál egyértelműen a díjszint a meghatározó, az ügyfelek a legolcsóbb kötelezőt keresik. Az utóbbi két-három évben azonban már az is megfigyelhető, hogy ha a legolcsóbb ajánlatot adó társaság kisebb vagy kevésbé ismert, akkor mind többen inkább az esetükben ár alapján a második-harmadik helyen álló nagyobb ügyfélkörrel rendelkező biztosítót választják.”
Forrás:
Kockázatkezelés gombnyomásra – jók vagyunk online biztosításban, Horniák Balázs, Népszabadság, 2011. július 26.