Skip to main content
hírközlésInternetközigazgatás: magyarmédiaművelődéspolitikaszakirodalomtársadalom

Sokszínű kínálat a magyar médiapiacon – elkészült az NMHH Médiapiaci jelentése

Szerző: 2023. január 2.No Comments

„A sokszínű magyarországi tartalomipar és médiapiac egyre nagyobb kihívásokkal szembesül a globális platformok növekvő média- és reklámpiaci súlya miatt – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) most megjelent Médiapiaci Jelentéséből.

A jelentésből kirajzolódó kép alapján a magyar médiafogyasztók sokszínű tartalomkínálatból választhatnak, és csaknem háromnegyedük él is a választás lehetőségével, amikor heti rendszerességgel két-három különböző médiafelületről tájékozódik, az internet, a tv, a nyomtatott sajtó és a rádió valamilyen kombinációját használva információforrásként.

Az egyetlen forrásból tájékozódók döntő többsége (a teljes lakosság 19 százaléka) kizárólag az internetről szerzi be az információkat, a lakosság 4 százaléka pedig egyetlen médiaforrásból sem tájékozódik, nem keres híreket. A 15–29 év közötti korosztály a hírek és információk beszerzésekor a teljes lakossági átlagot csaknem kétszeresen meghaladó mértékben támaszkodik kizárólag az internetre.

Az elmúlt három év adatai alapján a hagyományos médiaszolgáltatások igénybevétele és népszerűsége – a COVID-19 miatti lezárások idejétől eltekintve – folyamatosan csökken, az online szolgáltatások és a globális médiaplatformok előretörése viszont feltartóztathatatlan. A hazai médiapiac legfőbb kihívása, hogy miként lehet a közteherviselés kiterjesztésével, illetve a helyi szereplők versenyhátrányának enyhítésével legalább az esélyt megadni arra, hogy a helyi médiavállalkozások megőrizzék versenyképességüket a globális szereplőkkel szemben.”

Forrás:
Sokszínű kínálat a magyar médiapiacon; Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH); 2022. december 12.
A jelentés elolvasható online, illetve letölthető PDF-ben.