„A kormányok átalakítják működésüket, hogy a digitális technológiákra alapozva jobb minőségű, átláthatóbb, hatékonyabb, az állampolgárok igényeit jobban kielégítő közszolgáltatásokat hozzanak létre. Ezt a folyamatot hívjuk digitális átállásnak. Ugyanakkor a tanácsadó cégek jelentésein kívül csak korlátozott számú tanulmány vizsgálja azt, hogy a közszféra vezetői jelenleg hogyan azonosítják a digitális átalakulást saját napi gyakorlatukban, hogyan valósítják meg a digitális transzformációs projekteket, és melyek a várható eredményeik. A cikk egy esettanulmány keretében vizsgálja, hogy a közszolgálati vezetők mit várnak el a digitális átalakítási projektektől, valamint a projektek várható eredményeitől. Kvalitatív elemzést végeztek olyan szakértők körében, akik digitális átalakítási projektekben vettek részt, alaposan ismerik a kormányzati döntéseket, és a végrehajtási eljárásokat. Az interjúk alapján a tanulmány támogatni szeretné a gyakorlati szakembereket a digitális átalakulási folyamat akadályainak azonosításában, a végeredmény javítása érdekében.”
Forrás:
Drivers and Outcomes of Digital Transformation: The Case of Public Sector Services; Fotis Kitsios, Maria Kamariotou, Archelaos Mavromatis; Information 2023, 14(1), 43; https://doi.org/10.3390/info14010043; 2023. január 10.