„…Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a 21. századi közösségi közlekedést csak digitális fejlesztésekkel együtt lehet megvalósítani, ezért volt annyira fontos a BudapestGO bevezetése is. A Budapest Pay and GO egy olyan, a világon nagyon sok helyen használt digitális megoldás, amikor egy bankkártyával vagy okoseszközzel egy érintéssel [Valójában érintés nélkül. Szerk.] megvalósul a jegyvásárlás és a jegy érvényesítése, nincs szükség papíralapú jegyre vagy applikációban való regisztrációra – közölte a vezérigazgató.
Rámutatott: „ez az elektronikus jegyrendszer előszobája”, hiszen egyelőre egy vonalon, egy termékre valósul meg. „Az e-jegyrendszer bevezetése sokmilliárdos fejlesztés, ennyi pénzünk nekünk nincs” – jegyezte meg Walter Katalin, hozzáfűzve, a pénzen kívül „több éves fejlesztésre van szükség, amihez fontos, hogy releváns tapasztalatokat tudjunk gyűjteni”.
Berkes Tibor, a Mastercard termék és új fizetési megoldások igazgatója arról beszélt, hogy az utasok „bankkártyája válik jeggyé, amely az utazási jogosultság igazolására szolgál”.
Kitért arra, Hollandia nemrég jelentette be, hogy országos szinten bevezeti az érintésmentes jegyvásárlást, ami tehát „nem utópisztikus gondolat”, és szerinte a magyar utazóközönség „nagyon nyitott az innovációkra”…”
Forrás:
Új, digitális jegyvásárlási rendszert tesztel a BKK; Infostart / MTI; 2023. június 20.
Budapest Pay&GO – jegyvásárlás és -érvényesítés egyszerre; Budapesti Közlekedési Központ