Skip to main content
gazdaságközigazgatás: magyar

Fel kell zárkózniuk a magyar biztosítóknak a digitális szolgáltatásokban

Szerző: 2025. március 16.No Comments

„Az eddigi elnökhelyettest, az NN Biztosító Zrt. elnök-vezérigazgatóját, Holló Bencét választotta meg elnöknek tisztújító ülésén a Magyar Biztosítók Szövetsége. Holló Bence szerint a szektor egyik legnagyobb kihívása, hogy minőségi szolgáltatásokat biztosítsanak az ügyfeleknek a digitális térben.

A szektor előtt álló legnagyobb kihívásnak az új Mabisz-elnök azt látja, hogy miként tudnak a digitális térben jó szolgáltatásokat biztosítani az ügyfeleknek. Emellett stratégiai feladatként emelte ki például a casco, az életbiztosítások, kockázati életbiztosítások területén a penetráció növelését, vagyis hogy a lakosság minél nagyobb része vegye igénybe ezeket a szolgáltatásokat.

A digitalizációval kapcsolatban kiemelte: a banki szektorban jobban elterjedtek a digitális eszközök és applikációk, hiszen bankolni az emberek havi, heti, akár napi rendszerességgel is szoktak. Ám a biztosítás egy „alacsonyabb frekvenciájú” üzlet, ott jóval kevesebb interakció történik a biztosítók és az ügyfelek között, feltéve, hogy jól mennek a dolgok.

„A kihívás az, hogy miként tudunk olyan digitális szolgáltatásokat nyújtani az ügyfeleknek, amelyek könnyű, egyszerű és érthető elérést, hozzáférést biztosítanak a szolgáltatásainkhoz. Ugyanakkor nem tudunk azzal az adottsággal élni, hogy mi napi, heti rendszeres kapcsolatban vagyunk az ügyfelekkel. Emiatt nagyon sokat kell fejlesztenünk, illetve sokat kell edukálnunk az ügyfeleket, hogy sikerüljön ezt a digitális térben való interakciót fejlesztenünk” – mondta el Holló Bence.

Sikerként említette például az e-kárbejelentőt, de elmondása szerint igazi áttörés még nem történt.”

Forrás:
Az új Mabisz-elnök szerint fel kell zárkózniuk a magyar biztosítóknak a digitális szolgáltatásokban; Rozgonyi Ádám; Infostart / InfoRádió; 2025. március 15.
Holló Bence új Mabisz-elnök (A beszélgetés MP3-ban)