„A nagyközönség számára legutóbb az idei Innovációs TechShow szereplőjeként tűnhetett fel a HybridBox Nyrt, amely 2010 végén kezdte meg a hagyományos televíziózás és az internet összemosását kínáló hibrid technológia hazai promotálását. A fiatal vállalat most egy elemzést készített azon felhasználók szokásairól, akik saját fejlesztésű HomeSys szoftverük segítségével néznek tévéműsort és internetes tartalmakat. Az eredmény azt mutatja, hogy a „hibrid-nézők” tudatosabban, kontrolláltabban válogatnak az eddigi passzív fogyasztás helyett.
…
A felmérés szerint a hibrid tévék nézői havonta átlagosan 1280 megabájtnyi internetes videót néznek meg. Ezeket a webes tartalmakat naponta átlagosan 40 percen át nézik, míg hagyományos tévéadást ugyancsak átlagosan 40 percen át tekintenek meg. Mivel az AGB Nielsen kapcsolódó kimutatása szerint az átlagos tévénézők naponta 4 óra 20 percet töltenek a varázsdoboz előtt, a hibrid tévét választók jóval kevesebb időt töltenek tévézéssel és ennek a felét is tudatosan, saját preferenciájuk szerint választott tartalmak megtekintésével töltik.Lázár Csaba, a HybridBox Nyrt. elnöke szerint az új technológia nagy változásokat jelent majd az évtizedeken keresztül nyugodt állóvíznek számító tévés műsorszórás rendszerében. „A hibrid TV nézők számára már teljesen mindegy, hogy a tartalom az élő műsorszolgáltatásból, vagy az internetről származik-e” – elemezte a szakember. „Egy új tévés ökoszisztéma születik, amely a következő években radikálisan befolyásolja majd a kereskedelmi tévék jelenlegi kényelmes pozícióját. A reklámtorta újraosztásra kerül majd, ám azt ma még nem lehet tudni, hogy kinek, hogyan változik a tortaszeletének a mérete.”
…
A vizsgált időszak, azaz 2011 novembere alapján még nem egyértelmű, milyen típusú műsorok azok, amelyek a hagyományos tévé mellett tarthatják a nézőket: a toplistában hírműsor (TV2 Tények, ATV Egyenes beszéd, RTL Klub Fókusz) ugyanúgy előfordult, mint szappanopera és valóságshow. Az viszont szintén látható, hogy a hagyományos tévécsatornáknak át kell alakítaniuk a műsorszerkezetet annak érdekében, hogy végig fenn is tartsák az érdeklődést, mivel az alábbi ábra alapján sok műsorról inkább webes tartalmakra váltottak a nézők (a toplistában erre a leginkább valóságshow-k, bulvárműsorok és a parlamenti élő közvetítés közben volt példa).”
Forrás:
Hódít a hibrid: a tévénéző már netnéző is, Bátky Zoltán, Bitport.hu, 2011. december 15.