Gyomaendrőd aljegyzője az elért eredményekről
Egy lehetséges, leegyszerűsített definíció szerint az e-kormányzat, vagy más néven e-közigazgatás a(z) (ön)kormányzati információk és szolgáltatások online módon történő eljuttatása interneten vagy más digitális médián keresztül a polgárok számára.
Gyomaendrőd első önkormányzati honlapja 1998 decemberében indult, ez nem volt több mint egy modern digitális prospektus. Az eKözigazgatási elvárásokat is kielégítő önkormányzati portálunk 2003. július elején indult el. A fejlett adminisztrációs felülettel rendelkező portálon már tematikusan helyezhetők el a helyi közigazgatás hírei és információi…
Az eKözigazgatási technológia helyi megteremtésében nagy előrelépést jelentett 2004-ben a SAPARD, DARFT és IHM-ITP pályázatok összehangolásával megvalósított projekt. A három pályázattal WAN szintű informatikai hálózati közeget és az azon implementált VPN kommunikációs csatornát, nagyteljesítményű alkalmazás szervert, és integrált pénzügyi szoftver bevezetését valósítottuk meg…
Az elektronikus ügyintézéssel szemben támasztott követelményekből önkormányzati portálunk segítségével az elmúlt év végéig az első két szintet tudtuk megvalósítani. A portálunk Ügyintézés menüpontjában megtalálható az önkormányzati hivatalunkban intézett valamennyi hatósági és közigazgatási ügy részletes ügymenet leírása és letölthetők az ügyintézéshez szükséges kérelem és egyéb űrlapok elektronikus változatai.
Az egyes szakalkalmazások interaktív kapcsolatának megteremtése és az elektronikus kapcsolattartás lehetőségeinek kihasználására az elmúlt évben szerződést kötöttünk a MÁK-kal négy interfész szoftver ingyenes beszerzésére. Ezek a szoftverek elsősorban a helyi adózásban teremtik meg annak lehetőségét, hogy elektronikus űrlapokból vagy egyéb elektronikus ügyfélszolgálati rendszerekből érkező bevallási adatokat átadják az ONKADO rendszerbe. Az interfész programok lehetővé teszik továbbá az ONKADO rendszernek az iktató rendszerrel történő adatcseréjét, illetve azt, hogy az internetes önkormányzati portálon keresztül az adózók hozzáférhessenek saját adataikhoz és az adózással kapcsolatos információikhoz.
Az önkormányzati hivatali működés és az eKözigazgatási szolgáltatások továbbfejlesztése érdekében Gyomaendrőd Város Önkormányzata sikeresen pályázott az ÁROP 1.A.2 jelű „A Polgármesteri Hivatalok szervezetfejlesztése” projekt felhíváson. A különböző szervezetfejlesztési technikák, tanulmányok és humán tréningek mellett kellő hangsúlyt kapott az eKözigazgatást segítő modellek bevezetése, illetve a meglévők továbbfejlesztése is…
Végül mindezen szolgáltatások kimenő információi egy új generációs önkormányzati portálon fognak szintetizálódni ez év közepére. A hamarosan átadásra kerülő önkormányzati internet portál éles indítását őszre tervezzük. „
Forrás:
Jegyző és Közigazgatás, 2010/3, június 25.
Lásd még: Gyomaendrőd webhelye