„A közigazgatási államtitkár szerint az emberek azt akarják, hogy az állam jól, hatékonyan működjön, szolgáltatásait ellássa, védelmet adjon, ha szükséges, és az csak másodlagos, hogy forintra pontosan mennyit költ, ha a megszabott keretek között marad.
Gál András Levente beszélt arról is, hogy az egyablakos rendszerrel jóval ügyfélbarátabbá válik a közigazgatás. A cél az, hogy a megyeszékhelyen és a megyei jogú városokban egy helyen legyen jelen az állam, és segítse az embereket. Kivételt csupán a bevándorlási és állampolgársági hivatal, valamint az államkincstár jelent majd, amely nem lesz része a rendszernek, de stratégiai együttműködésben állnak majd a hivatalokkal – fejtette ki.
Azt kívánják elérni, hogy az eljárási szabályok egyszerűsítésével a leggyorsabban, párhuzamosságoktól mentesen tudjon előre haladni az ügyfél – emelte ki a közigazgatási államtitkár. Hozzátette: a kormányablaknál a teljes állami eljárási szolgáltatást át tudja tekinteni az állampolgár, itt befogadják a papírját, és a kormánytisztviselők optimalizálják, hogy milyen sorrendben melyik hivatalhoz kerül az ügy a 30 napos határidőt betartva.”
Forrás:
Gál András Levente: Ügyfélbarátabbá válik a közigazgatás, Inforádió, 2010. november 16.