médiaművelődéstávközlés

A globális médiafogyasztást alakító 10 legfontosabb trend

Szerző: 2010. december 17.No Comments

1. Még a viszonylag szegény emberek is kötelező holminak tekintik a TV-t. Az indiai háztartások felében van tévé készülék (2001-ben még csak harmadukban volt.) A szintén szegény Kenyában az arány 60 százalék.
2. Az Internet terjedése ellenére a tévézésre fordított idő egyre nő. (A világátlag napi 3 óra 10 perc).
3. A műsorok közül magasan vezet a foci, a “tehetségkutató” vetélkedők és a sorozatok.
4. Miközben az Egyesült Államokban és Nyugaton egyre csökken a napilapok előfizetőinek száma, a világ nagyobbik részén virágzik a napilapipar.
5. A Facebook 6 órányi átlagos használattal a 10-es toplista valamennyi tagját magasan veri. (A második legjobb is csak közelíti a 3 órát.) A Facebook 517 millió felhasználójának 70 százaléka az Egyesült Államokon kívül él.
6. A feljövő piacokon az internet kávézó az online hozzáférés tipikus helye.
7. Brazilia, Oroszország, India és Kína vezet az online videózásban.
8. A magas költségek fékezik az Internet terjedését. Mindez viszont gyorsítja a mobilizálódást. A legszegényebb országokban óriási a mobil penetráció.
9. A netbookok, e-olvasók, táblagépek lendületet adnak az Internet terjedésének. 2014-re megnégyszereződhet az IP-alapú adatforgalom.
10. A 8-18 éves korosztály számítógép előtt töltött ideje az elmúlt 10 évben megháromszorozódott. Ők a legtöbb időt a közösségi hálózatokkal, a játékokkal, a videó oldalakkal és csevegéssel töltik.

Forrás:
A globális médiafogyasztást alakító 10 legfontosabb trend, Pollner Ferenc, Médiablog, 2010. december 14.