„Christoph Guyard, az Európa Tanács kinevezett zeneszerzője a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem orgonájának hangjait tartalmazó magyar fejlesztésű digitális gyűjteményt, az Inspired Acoustics termékét használta fel a szervezet himnuszának felvételéhez.
A Pécsi Orgonaépítő Manufaktúra és a német Werkstätte für Orgelbau Mühleisen együttműködésével 2006-ban elkészült hangversenytermi orgona hangját egy évvel később rögzítette az Entel Kft. akusztikai kutatás-fejlesztési részlege, az Inspired Acoustics. Az orgona minden egyes sípjának hangját 16 másodpercig, a CD-formátumhoz képest négyszeres felbontásban, 192 kHz-en vették fel. A megfelelő eredmény érdekében különleges akusztikai viszonyokat teremtettek a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem hangzókamráinak és függönyzetének beállításával.
Huszty Csaba, az Inspired Acoustics vezető mérnöke kiemelte, hogy a 92 regiszterrel rendelkező orgona a legnagyobb hangszer a világon, amelyről ilyen részletességű virtualizációs felvétel készült, és mivel a hangversenyteremben gyakorlatilag stúdió-körülmények álltak a rendelkezésére, a termék hangminősége is kiemelkedő. Elmondta, hogy az elkészült nyersanyagból 12 ezer munkaóra során olyan adatbázist hoztak létre, amelyből egy lejátszó program használatával bárki számítógépén virtuális orgona kelhet életre. Sőt, ha egy megfelelően előkészített orgona-játszóasztalt összekötnek a programot futtató számítógéppel, hangjában és kezelésében is az eredeti hangszert megidéző szimulátor hozható létre. Igazi ritkaságként egy ilyen eszköz található a Művészetek Palotájának előcsarnokában is.
A technikai újítások iránt nyitott Christoph Guyard az Interneten talált rá a Müpa orgonájának hangkészletére, és mint elmondta, azért döntött mellette, mert a hangszínek változatossága és a hangminőség tekintetében „ennél jobb digitális hangszer nincs a piacon””
Forrás:
A Müpa orgonájának hangján szól Európa himnusza, Fidelio.hu, 2011. március 8.