„Sem a legalacsonyabb ár, sem a kötelező költségkalkulációtól több mint 20 százalékkal nagyobb mértékben eltérő ajánlatok kizárása, sem a pozitív diszkrimináció nem szerepel az új közbeszerzési törvényjavaslatban – hívja fel a figyelmet az ÉVOSZ a szövegtervezethez fűzött észrevételeiben.
Úgy tűnik, a készülő új közbeszerzési törvényben csak az építési beruházásokra és a tervpályázatokra vonatkozó külön részletszabályozás szerepel, pedig a másik négy beszerzési tárgyra (árubeszerzés, szolgáltatás, építési koncesszió, szolgáltatási koncesszió) is indokolt lenne a külön részletszabályozás, csökkentve a jelenlegi törvénytervezet terjedelmét – hívja fel a figyelmet a Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) a szövegtervezethez fűzött észrevételeiben.
A szakszövetség rámutat, szükséges lenne, hogy a törvény tegye lehetővé, illetve engedje meg az ágazat-specifikus előírásokat, ám a szövegtervezetből nehéz ezeket a lehetőségeket kiolvasni. Pedig igen fontos lenne kinyilvánítani, hogy az építési célú közbeszerzéseknél nem szabad, hogy a legalacsonyabb ár legyen a döntő, mert összességében a legelőnyösebb ajánlat lehet a releváns értékelési szempont.
A készülő törvénynek ki kellene mondani, hogy a közbeszerzőnek kötelessége költségkalkulációt készíttetnie a beszerzés tárgyát jelentö építési beruházásról (mérnök ár), s megadott (példáuI 20 százalékos) eltérés esetén az érintett ajánlatokat nem szabad figyelembe venni az értékelés során. Ehhez hasonló szabályozás a mai törvényben szerepel, ám az új tervezet mellőzi ezt.”
Forrás:
ÉVOSZ: alapvetések hiányoznak a készülő közbeszerzési törvényből, Szepesi Anita, Napi Gazdaság, 2011. május 27.