„A teljes informatikai szektornál körülbelül háromszor gyorsabban nőnek a bevételek a szoftverszolgáltatások területén – derül ki a Gartner elemzéséből.
…
A Gartner piackutató várakozásai szerint a tavalyi 10 milliárd dolláros forgalmat idén körülbelül 2,1 milliárddal sikerül megfejelni, ez 20,7 százalékos növekedésnek felel meg. Mindez 2015-re elérheti 21,3 milliárd dollárt, ami azt jelenti, hogy öt év alatt több mint a duplájára fog hízni ez a terület.
…
Előfizetéses vagy használatarányos díjazásra épülő szoftverszolgáltatás ugyan sok éve létezik, de a most tapasztalható felfutást elsősorban a cloud computing széles körű elterjedésének köszönhető. A felhőszolgáltatások lényegesen nagyobb területet ölelnek fel, mint csupán a SaaS-megoldások, és a szoftverszolgáltatásnak sem kell feltétlenül felhőn alapulni, de a két fogalom között erős korreláció mutatható ki. A kutatócég becslése szerint a bevételek alapján nézve körülbelül a szoftverszolgáltatások 75 százaléka tekinthető cloud megoldásnak. Ez az arány 2015-re már a 90 százalékot is elérheti, köszönhetően a két terület konvergenicájának, egymásba simulásának.Ügyfélbarát konstrukció ■ A szektoron belül jelenleg a ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) rendszerekből származik a legtöbb bevétel. Idén 3,8 milliárd dollár folyhat be ilyen megoldásokból, ami érdekes módon nem csupán a teljes SaaS-torta közel harmadának felel meg, hanem a CRM-piac összbevételeiből is körülbelül ilyen arányban veszik ki a részüket a szoftverszolgáltatásként nyújtott ügyfélkapcsolt-kezelő megoldások.
A tartalom, kommunikáció és együttműködés hármasságát jelentő CCC-szektor szintén sokat vállal: 2011-ben 3,3 milliárdot költhetnek a cégek ilyen témában. A vállalatirányítási rendszerek (ERP) 1,7 milliárddal járulnak hozzá a szoftverszolgáltatások összbevételéhez, viszont ennél lényegesen kisebb a SaaS szerepe magában az ERP-piacon, hiszen az ottani összbevétel alig 7 százalékát jelenti.
Szakértők azonban arra számítanak, hogy az említett területeken egyre nagyobb szerepet kap majd a szoftverszolgáltatás, hiszen a kezdeti biztonsági aggályok kezdenek eloszlani, miközben a szállítók egyre kiforrottabb konstrukciókat tudnak kínálni, amelyek egyre jobban idomulnak a cégek eltérő igényeihez.”
Forrás:
Több szektorban nő a szoftverszolgáltatások dominanciája, Bitport.hu, 2011. július 8.
Az esetleges további kérdéseivel forduljon a Gartner magyarországi képviseletéhez: Gémesi Rita.