„A közigazgatási rendszer átalakítása során az ügyfél igényeinek kiszolgálásához a kormányhivatalok és az érintett minisztériumok folyamatos egyeztetése szükséges. A készülő új önkormányzati törvény a polgármesterekkel és a jegyzőkkel való konzultációt is igényli. A Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatalnak az eddigi munkakapcsolatoknak köszönhetően nincsenek hátralékai az önkormányzatok törvényességi kontrolljában – az OrientPress Hírügynökség közigazgatási rádiójában Czunyiné Bertalan Judit, a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja mutatta be hivatalát.
‘A közigazgatás a közönségért van’ – hangzott el a Rádió Orient műsorában Magyary Zoltán örök érvényű kijelentése. Magyary gondolatai különösen fontosak Komárom-Esztergom megyének, hiszen a közigazgatás iskolateremtő tudósa Tata városának szülöttje – emelte ki az OrientPress Hírügynökség közigazgatási rádiójában Czunyiné Bertalan Judit, a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja.
A területi államigazgatás átalakításában mind a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) és a közigazgatási hivatalok komoly előkészítő munkát hajtottak végre. Az átadás-átvétel folyamata így január 3-án problémamentesen történt meg Komárom-Esztergom megyében is. A szakigazgatási szervek működtetése az integráció után megkívánja az érintett vezetők további aktív együttműködését. A kormánymegbízottak és a KIM kollégái között őszinte, egyenes elvárásokat és lehetőségeket megmutató kapcsolat alakult ki. A polgármesterek és a jegyzők is gyakran fordulnak a kormányhivatalhoz. Az egyeztetések kiemelt témája a járási hivatalok kialakítása, illetve a jegyzői feladatok jövőbeni meghatározása. Minden városi rangú település vezetője lobbizik a presztízsértékű járási székhely pozícióért – emelte ki az érintett felek együttműködésének fontosságát a kormánymegbízott.
A megye kormányhivatalának látogatottsága kis mértékben nő, mely a médiával kialakított korrekt együttműködésnek is köszönhető. A hivatal pár hónapos fennállása során azonban problémaként jelent meg a megközelíthetőség nehézsége. A jövőben az Egészségbiztosítási Pénztár épületéből az ügyfelek számára elérhetőbb helyre költöztetnénk a kormányhivatalt – utalt a rádió vendége az esetleges változásokra.
A közigazgatási rendszer átalakításában a Magyary Zoltán által hangsúlyozott ügyfélközpontúságra kerül a hangsúly. A kormánymegbízott kifejtette, hogy az ügyfélcentrikusság eléréséhez fontos feladat a lakosság igényeinek felmérése. A hivatal célja, hogy az állampolgárok a járási székhelyek egyablakos ügyintézésének megalakulása előtt is minél több ügykört egy helyen intézhessenek el – hangsúlyozta Czunyiné Bertalan Judit.
…
A területi közigazgatás reformja, és az elektronikus ügyintézés térnyerése után is szükség lesz személyes találkozásokra – emelte ki a személyes ügyintézés iránti igényét a rádió vendége.”
Forrás:
Czunyiné Bertalan Judit: Magyary gondolatai különösen fontosak Komárom-Esztergom megyének, OrientPress, 2011. július 13.