Skip to main content
közigazgatás: magyar

A feladatok mellett ingatlanokat is átvesz a kormányhivatal a megyétől

Szerző: 2011. augusztus 12.No Comments

„A jövő év a változásokról szól az államigazgatásban. Változnak a megyei önkormányzatok, új feladatokat kapnak a kormányhivatalok. Mi várható? — kérdeztük Erdős Norbert kormánymegbízottat.

— Több feladat és velük együtt a munkatársak jó része is átkerül a megyei önkormányzattól fokozatosan a kormányhivatalhoz. Január elsejétől a szociális és egészségügyi ellátás közül több részfeladat, a jövő év közepétől, tanévkezdettől pedig az eddig a megyei önkormányzathoz tartozó oktatási feladatokkal bővül a kormányhivatal.

— Nem csak a megyétől, de a települési önkormányzatoktól is átvesznek hatásköröket. Mikor és mit?
— Az önkormányzatoknál lévő állami ügyek kerülnek majd át, mint például az építéshatóság, gyámügy, okmányiroda. A feladatok várhatóan 2013 januárjától kerülnek a járási hivatalokhoz. Ami az idei nyár aktualitása volt, az a frissen megalakult oktatási hivatal megalakulása és a szociális és gyámügyi hivatal feladatainak bővülése a megyei kormányhivatalon belül.

— Hány járási hivatal lesz?
— Erre még pontos válasz nem adható, szerintem minimum hét járás kell a megyében, de szeretném elérni, hogy legyen egy nyolcadik is.

— Az 1950-es járásrendezéskor nyolc — Békés, Gyoma, Gyula, Mezőkovácsháza, Orosháza, Sarkad, Szarvas, Szeghalom — járás volt a megyében. 1966-ban megszűnt a gyomai és a sarkadi, 1974-ben a békési. Lesz átfedés a régi rendszer és a mostani között?
— Nyilvánvalóan lesz. Hét járásközpont helye úgy gondolom egyértelmű, a nyolcadik reményeim szerint a gyomaendrődi lenne.

— Mi a helyzet a kormányablakokkal?
— 2011. január 3-tól 2011. augusztus 8-ig 5049 ügyfél vette igénybe a kormányablakot. A legtöbben az egyszerűsített honosítás iránti kérelmüket adták be — márciustól augusztus 8-ig 581 fő —, ügyfélkaput 449-en létesítettek, 2943-an kértek tájékoztatást a kormányablak hatáskörébe tartozó ügyekben, 808-an pedig a hatáskörünkbe nem tartozó ügyekben kértek segítséget. Ezen kívül gyakoriak a családi pótlék iránti kérelem, illetve az egyéni vállalkozásokkal kapcsolatos bejelentések. Véleményem szerint a számok magukért beszélnek: igen, szükség van a kormányablakok munkájára.

— Az idei év a költözködésről is szólt. Hol tartanak most?
— Minden szakigazgatási szerv a helyére került. Az ÁNTSZ is átköltözött már a Kétegyházi út 2. szám alá Békéscsabán, ott fogadják az ügyfeleket. Az oktatási hivatal pedig Gyulán a nyugdíjbiztosító épületében kapott helyet. A törzshivatal nem költözik, mivel a megyei önkormányzat feladataival együtt ingatlanok is átkerülnek hozzánk, így nem akartunk belemenni egy fölösleges felújításba a Munkácsy utcai épületnél, ahová a korábbi elképzelések szerint települtünk volna. A költözködésekkel egyébként közel 200 millió forintot spóroltunk. A legfontosabbnak azt tartom: úgy tudtunk kiadást csökkenteni, hogy senkit sem küldtünk el.”

Forrás:
A feladatok mellett ingatlanokat is átvesz a kormányhivatal a megyétől, Békés Megyei Hírlap, 2011. augusztus 11.