médiapolitikai informatika

Játékos elemek Obama új kampányában

Szerző: 2011. augusztus 21.No Comments

„Helymegosztós játékkal és jelvénygyűjtéssel vág neki a 2012-es amerikai elnökválasztási kampánynak Obama. A közösségi médiát aktívan használó elnök lesz az első politikus, aki játékszerűvé próbálja tenni a politikát.

Világszerte alig tízmillió felhasználóval rendelkezik az Obama elnök kampánystábja javaslatára az elnök repertoárjába felvett Foursquare, ami az angol nyelvterület sikerszolgáltatásai között igen alacsony mennyiségnek számít. A bejelentkezős helymegosztó szolgáltatás (“itt vagyok, ki van itt még?”) várhatóan mégis központi szerephez jut Obama 2012-es újraválasztási kampányában.

Az elnök nem saját nevével regisztrált a Foursquare-re, hanem Fehér Ház néven található meg a szolgáltatásban. A kampánystáb az elnök középnyugati útjáról fog bejelentkezni. Barack Obama különböző látogatásaihoz külön események készülnek, ahová az elnök hívei előre bejelentkezhetnek – írta a Fehér Ház hivatalos blogján. Az elnököt követők tippeket, listákat és történelmi információkat is kaphatnak a Foursquare-ben.

Új technikákhoz nyúl az Obama-stáb
Korábban is sejteni lehetett, hogy a 2009-ben erős netes kampányt folytató Barack Obama ismét modern eszközökhöz fog nyúlni. Az előző kampány során használt megoldások – például az iPhone alkalmazás és az önkéntesek számára épített közösségi oldal – mára a politikai marketing tankönyvek kötelező elemei lettek, amelyeket az elnök ellenfelei is alkalmazni fognak.

A kampánystáb 2011 nyarának elején szerződtette a Threadless internetes pólóboltnál és a Szilícium-völgy induló vállalkozásai között tapasztalatot szerző Harper Reedet. Az extravagáns arcszőrzetű technikai gurut az önkénteseket segítő alkalmazások fejlesztésére vették fel. Reed az Obama-stábhoz való csatlakozása előtt már kísérletezett a helymegosztó szolgáltatásokkal, így a Fourqsuare kampányeszközzé tétele már valószínűleg az ő javaslatára történt.

Jelvények várnak az Obamát követőkre
A helymegosztós közösségi oldal használatához elengedhetetlen az okostelefon. A pontok és jelvények gyűjtéséhez a felhasználóknak minél több helyre kell bejelentkezniük mobilnetről. A Foursquare kliense a mobil helymeghatározó funkciójától kapott információk alapján ajánlja fel a felhasználónak a környéken levő helyeket, ő pedig a listából választhat, hogy melyikben tartózkodik. A státuszfrissítést a Facebookra és a Twitterre is ki lehet küldeni, így ez alapján a barátaink is ránk találhatnak a városban.

A bejelentkezős közösségi oldal a héten jelentett be új funkciókat, köztük annak a lehetőségét, hogy a felhasználó listát építhessen az általa érdekesnek talált helyekből. Egy magyar szakértő szerint a lista mód egyenesen az elnökválasztási kampányra készült. ”

Forrás:
Gamifikáció: játékszerű kampánnyal próbál nyerni Obama, Szedlák Ádám, [origo], 2011. augusztus 17.

Lásd még:
Gamification: a munka is lehetne olyan mint a játék, Dojcsák Dániel, HWSW.hu, 2011. május 30.
Gamification, Wikipédia