„Egységesítené a kormányzati médiafigyelést és -elemzést a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Álláspontjuk szerint a jelenlegi rendszer „átláthatatlan, találomra működő, amatőr és szétszórt”.
A közbeszerzési pályázat indoklása szerint a kormány jelenleg nem végez egységes módszerű médiafigyelést, a sajtófigyelésekből hiányoznak a kereszthivatkozások és az archívum, a médiatartalmakat nem értékelik, elemzik, a hírek közvéleményt befolyásoló hatásának elemzésére pedig nem található példa a kormányzaton belül. A kormányzati médiamonitor-rendszer célja ezzel szemben a rendszer egységesítése, a médiahatás-vizsgálat meghonosítása, a hatékonyabb kommunikáció elősegítése.
Az új szisztéma szolgáltatásait nemcsak a Miniszterelnökség és a minisztériumok, hanem a kormánybiztosok, a kormányhivatalok és a külképviseletek is igénybe vehetik majd. A pályázat szerint a nyertes cégnek a médiafigyelésen kívül médiaelemzést, médiahatás-elemzést is kell végeznie, amelyhez speciális közvélemény-kutatások szükségesek. A megbízás a tervek szerint 2014 végéig szól majd.”
Forrás:
Központi médiamonitort kap a kormány, Bednárik Imre, Népszabadság, 2011. szeptember 23.