„Az oktatási államtitkár fontos eszköznek nevezte az informatikát, ugyanakkor az emberközpontúságot hangsúlyozta az Infotér (Informatika a társadalomért) konferencián szerdán Balatonfüreden.
Hoffmann Rózsa az oktatáspolitikai döntések informatikát érintő kérdéseiről szólva elmondta: az informatika a húsz évvel ezelőtt kiadott tantervekben nem jelent még meg, vagy csak nagyon lassan „szivárgott be” a közoktatásba, és a felsőoktatásban még mindig gyéren szerepel.
Az államtitkár példaként említette, hogy egyes tanárképző intézményekben még mindig krétával táblára írva tanítják a jövő generáció tanárait az informatikai eszközök használatára. A digitális nyelv elsajátítása társadalmi elvárás, amelyet fel kell gyorsítani – mondta, hozzátéve, hogy ez az informatikai tanagyagban is megjelenik majd. Az új, munkára épülő közoktatási rendszerben a tartalmi előírást is magába foglaló Nemzeti Alaptanterv szolgálja majd az egységes nemzeti és egyetemes műveltség kialakítását – hangsúlyozta Hoffmann Rózsa.
Hozzátette: ebben az informatikai tudás tantárgyleírása és módszertana is megjelenik, amelynek célja, hogy a gyerekek a mindennapi tanulásban, életükben használni tudják a legmodernebb eszközöket. Ezt az új közoktatási törvény külön fejezete szabályozza.
Kiemelte, hogy az oktatáspolitikai döntések meghozatalához rendelkezésre álló adatbázis hiányos, például nincsenek adatok arra vonatkozóan, hogy az ország 150 ezer pedagógusa közül hánynak van otthon számítógépe. Szólt arról is, hogy az Új Széchenyi Terv egyik fontos projektje lesz a tanárok személyi számítógéppel való ellátása…”
Forrás:
Hoffmann: az informatika fontos eszköz, de a cél az emberközpontúság, Prim Online, 2011. november 23.