„Az iparági előrejelzések gyakorta tűnnek úgy, mintha az NFC egyfajta csoda lenne és egy teljesen új piacot hozna létre. Az NFC valóban egy nagyon érdekes technológia, de közben azok közé a megoldások közé tartozik, ami a legtöbb vitát szítja.
A Juniper Research kutatási jelentése szerint az NFC-támogatott tranzakciók értéke 2015-re globálisan eléri a 74 milliárd dollárt. A szám jól mutat, ugyanakkor egy párhuzamosan elkészített kutatás szerint a mobil iparág vezetői nem számítanak arra, hogy az ilyen fizetések általánosan elterjedtté válnak 2-5 éven belül. Ha ez utóbbi valóban így van, akkor kicsi az esély arra, hogy a mostani szinte nullához képest ilyen óriási növekedés álljon be.A múlt heti Mobile World Congress rendezvényen végzett kutatás még ennél is borúlátóbb képet fest az NFC közeli jövőjéről. A Sybase 365 által összeállított kérdőív válaszadóinak 81 százaléka nem gondolja, hogy az NFC széles körben mozgatórugója lehetne a mobilfizetésnek 2014-2017 előtt. Csupán a megkérdezett fogyasztók 10 százaléka gondolja azt, hogy egy éven belül elöntené a mobiliparágat az NFC-s fizetés.
Fejetlenség
A legnagyobb akadály továbbra is a nagy platformgyártók és a készülékgyártók közti csetepaté. Habár a Google idén erősen promotálja a Wallet szolgáltatását és nagy téteket tesz a mobilfizetésre, de a valóságban továbbra is csak nagyon korlátozott számú készüléken és szolgáltatónál érhető el a Wallet. Földrajzilag is nagyon kiegyenlítetlen a terjedés, Japánt és az USA-t leszámítva még sehol nem történt jelentős előrelépés. A gyártók közül a Nokia már hosszú évek óta úttörője az NFC-nek, de már többször volt kénytelen visszavonulót fújni…A Sybase365 kutatása szerint a mobilfizetés legnagyobb kerékkötője, hogy a fogyasztókat feszélyezik a biztonsági kérdések az érintés nélküli technológiával kapcsolatban. A válaszadók 38 százaléka a biztonságot jelölte meg legnagyobb akadályként. A kétkedőknek pedig olaj lehet a tűzre a Google Wallet két héttel ezelőtti feltörése, akkor is, ha nem magát a fizikai technológiát, hanem az egyik újonnan belépett szereplő háttérrendszerét sikerült két vállra fektetni.
…
A Juniper mindezek ellenére továbbra is optimista, s a kutatásában biztosan állítja, hogy az NFC az elsődleges előremozdítója az m-commerce piacnak. David Snow, a Juniper vezető elemzője azt mondja, hogy a mobil kereskedelem több, mint az NFC. A közeljövőben a top három terület, ami a legnagyobb növekedés előtt áll, a mobil kupon, a pénz transzfer és az NFC-s fizetés. Ezek mind több mint háromszoros növekedést produkálnak majd a 2015-ig, míg a digitális javak vásárlása, a bankolás és a jegyvásárlás marad a mostani pályán és a mostanihoz képest dupla akkorára nőnek ugyanezen időszak alatt…”
Forrás:
Túlzóak az NFC-s előrejelzések, Dojcsák Dániel, HWSW.hu, 2012. március 9.