„Fokozatosan növekszik az elektronikus ügyintézés jelentősége, de egyelőre még nem szorítja ki a személyes és telefonos kapcsolatot – írja a Világgazdaság a Magyar Infokommunikációs Jelentésre hivatkozva.
A világhálót a legtöbben még mindig kapcsolattartásra, információszerzésre és tájékozódásra, valamint szórakozásra, s kikapcsolódásra használják, míg az ügyintézés egyelőre igencsak le van maradva. – derül ki a Bellresearch felméréséből.
A 15 évnél idősebb internethasználók kicsivel több mint a harmada keres fel legalább alkalmanként államigazgatási, kormányzati vagy önkormányzati honlapokat, a rendszeres használók aránya viszont csupán 3 százalék körül alakul – húzza alá a jelentés.
Az internetes ügyintézéstől való idegenkedés hátterében nem a bizalmatlanság vagy a hozzáértés hiánya, hanem az emberek személyes kontaktus iránti igénye áll. Az ügyintézés fogalma a hazai fejekben ugyanis még mindig a buktatókkal és a bürokráciával kapcsolódik össze, amiben megnyugtatóbbnak tűnik, ha élő ügyintéző vezet végig a folyamaton.
Az űrlapok és iratminták letöltésénél, illetve az adatszolgáltatás kapcsán ítélték a leghasznosabbnak a válaszolók az online csatornát, de a közérdekű kérdésekhez való hozzászólás is a közepesnél magasabb pontszámot kapott. Az egyes ügytípusok közül pedig a személyi okmányokkal, a jövedelemadó-bevallással és az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyek a fontosak a többség számára.”
Forrás:
Ezért terjed lassan a netes ügyintézés; Pénzcentrum.hu; 2012. augusztus 16.