„Felülvizsgálják azokat az informatikai projekteket, amelyek az eredeti ütemezéshez képest 30 százalékos késében vannak – jelentette be Vályi-Nagy Vilmos az Infotér konferencián Balatonfüreden pénteken. A kormányzati informatikáért felelős helyettes államtitkár kifejtette: az uniós pályázatok rendkívül lassúak, körülményesek, a kormányzat szándéka felgyorsítani ezeket, és a pályázatok hároméves életciklusát egy évvel rövidíteni.
Vályi-Nagy Vilmos kiemelte: a kormányzat nem támogat olyan projekteket, amelyek nem életszerűek, megvalósulásuk után nincs gyakorlati hasznuk. Bejelentette azt is, hogy minden informatikai projekt mellé úgynevezett mentort jelöl ki a minisztérium, akinek feladata lesz segíteni projekt megvalósítását. Az átvilágított pályázatok közül leállítják azokat, amelyek nem felelnek meg a minisztérium kritériumainak – mondta.
A helyettes államtitkár előadásában szólt arról is, hogy a közhiedelemmel ellentétben informatikai képzés terén nem állunk jól, sőt „elképesztő lemaradásban vagyunk”, aminek egyik oka, hogy az Európai Unió nem kezeli súlyának megfelelően az informatikai szektort.
A kormányzat ezért az alapoktól, az általános iskolától fejlesztené a diákok számítástechnikai tudását, hogy az megfelelő alapja legyen a későbbi felsőfokú képzéseknek. Elmondta, hogy egyeztetést kezdtek az oktatási szakállamtitkársággal a számítástechnikai óraszámok növelésére.
Vályi-Nagy Vilmos kifejtette: megfelelő fejlesztési keretek között az infokommunikációs szektor a mostani 10-13 százalékos GDP részvételét akár a duplájára lehetne növelni középtávon; arra biztatta a résztvevőket, éljenek a kormány által alakítandó szaúd-arábiai, észak-afrikai, közép-ázsiai gazdasági kapcsolatokkal.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója az Infotéren az úgynevezett Futár programról, vagyis a Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszerről beszélt. Elmondta, hogy a hétmilliárd forintos beruházás során többek között 2300 jármű műholdas követését, GPS alapú forgalomirányítást oldanak meg, független TETRA rádiós rendszert valósítanak meg.
Szólt arról, hogy 2013 első negyedévében elkezdik a metró beléptető kapuk nyilvános tesztelését, lecserélik a rendkívül leromlott állapotú jegykiadó automatákat, bevezetik az elektronikus jegyrendszert, valamint fejlesztik a forgalomirányítási központot.
A jövőben szeretnék megvalósítani a teljes körű online ügyfélrendszert, valamint a teherforgalmi behajtási díj online fizetési rendszerét – közölte Vitézy Dávid.”
Forrás:
Vályi-Nagy Vilmos: felülvizsgáljuk a késedelmes projekteket; Infotér.eu/MTI; 2012. november 9.